סמוטריץ' למשפחות החטופים: "שאלת המחיר היא אחת הדילמות הערכיות"

סוער בכנסת: שר האוצר סמוטריץ' על מחיר העסקה "נניח שסינואר יבקש עבור כל חטוף חי שנמסור לו 20 מתושבי העוטף שיוכל להרוג אותם, האם זה מחיר ראוי? לא". פינדרוס: "רוצים לעשות פוליטיקה? רוצים להעיף את ביבי?"

אברהם פריינד | פוליטי 10.6.2024 | 11:56

יו"ר הוועדה גפני ושר האוצר סמוטריץ' בפתח הדיונים | צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

סוער בכנסת: שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיע היום (שני) לדיון בוועדת הכספים במהלכו התפתח עימות עם משפחות החטופים.

סמוטריץ השיב בדיון ועדת הכספים לשאלות משפחות החטופים על דרישתם שיתמוך בעסקה, ושאלתם מה המחיר של עסקה כזו לעמדתו: "איזו עסקה? יש עסקה שחמאס מסכים לקבל? אתם מכירים כזו? אני לא אתמוך בעסקה המדוברת, השאלה אם יש עסקה בכלל".

סמוטריץ' הוסיף: "במסגרת חשבון הנפש שלי, של ה-7.10 והלאה, החלטתי שאני לא חוזר ל-6 אוקטובר, לא בתוכן ולא בסגנון. הסוגיה שאתם מעלים היא אחת מהקשות והמייסרות, אבל גם אותה צריך לנהל בצורה עניינית כדי שהיא תועיל ולא תפלג.

אין אחד שלא רוצה להחזיר את החטופים, יש לי תמונה שלהם ליד המיטה, אני מתפלל כל לילה לפני השינה עליהם, אני הולך לישון עם זה בלילה וקם בבוקר, אני קם עם כאב גדול, אני עוסק בזה מתוך מחויבות עמוקה לעשות הרבה מאוד כדי להחזיר את החטופים הביתה.

לגבי שאלת המחיר אפשר לשים טיקט לקמפיין ציני. שאלת המחיר היא אחת הדילמות הערכיות, המוסריות והלאומיות הכי מורכבות והכי מייסרות. נניח שסינואר יבקש עבור כל חטוף חי שנמסור לו 20 מתושבי העוטף שיוכל להרוג אותם, האם זה מחיר ראוי? לא. מה שסינואר דורש עכשיו לשחרר מאות רוצחים עם דם על הידיים, כדי לשחרר חטופים חלילה הדבר הזה עלול להביא לרציחת הרבה מאוד יהודים".

לדבריו, "כשחמאס דורש את עצירת המלחמה כשהוא שורד בעזה, וזה אומר שהוא חזור להתחמש, לחפור מנהרות, לרכוש טילים, והרבה מאוד יהודים יכולים להרצח ולהחטף ב-7 באוקטובור נוסף. זו הדילמה, והיא כואבת והאחריות שלנו כהנהגה זה לחשוב על דברים שלא רק כאן ועכשיו אלא גם מה ההשלכות הארוכות טווח של כל החלטה שלנו על ביטחונה של מדינת ישראל, על עתידו של העם היהודי, זו דילמה קשה. אנחנו נהפוך כל אבן כדי להחזיר את כל החטופים אבל לא נתאבד באופן קולקטיבי". 

בתגובה החלו המשפחות בקריאות קצובות: "כל המציל נפש אחת, כאילו הציל עולם ומלואו".  לאחר מהומה בדיון הוצא הדיון להפסקה.

במקביל, בוועדה לפניות הציבור אמר חה"כ יצחק פינדרוס לאימו של החטוף יגב בוכשטב: "רוצים לעשות פוליטיקה? רוצים להעיף את ביבי?". 

אימו של יגב בוכשטב השיבה לפינדרוס כי "אתה צריך להתנצל, אני לא עושה פוליטיקה, אני באתי כאמא של יגב שחטוף בעזה", פינדרוס השיב: "נתתי זמן, זה גלש למחוזות מעניינים, זה לא ערוץ 2 כאן".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום