במערכת הפוליטית מגיבים לפרישת גנץ: "קשה להאמין עד כמה גדול העיוורון"

במערכת הפוליטית הגיבו לפרישת השר גנץ מהממשלה. בימים תקפו ובשמאל בירכו. השר לוין: "האם מטרות המלחמה שבשבילן הוא נכנס לממשלה כבר הושגו?". לפיד: "ההחלטה של גנץ ואיזנקוט לעזוב את ממשלת הכשלון היא חשובה וצודקת"

אברהם פריינד | פוליטי 9.6.2024 | 21:15

בני גנץ/יריב לוין | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במערכת הפוליטית הגיבו הערב (ראשון) לפרישת מפלגת המחנה הממלכתי בראשות השר בני גנץ. בעוד שבימין תקפו, בשמאל ביקרו.

יו״ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ הגיב: "בני, כשנכנסת תחת האלונקה לפני שמונה חודשים עשית מעשה אמיץ ונכון ועל כך אתה ראוי להערכה. מתוך הבנת החשיבות, למרות הפערים, הסכמתי לזוז הצידה ולהיות מודר מניהול המלחמה ומאז גיביתי לא מעט החלטות שאני ממש לא מסכים איתן. פשוט כי האחדות חיונית לניצחון יותר ממהלך כזה או אחר שיהיה נכון יותר או פחות. היום הצעד שלך נועד לפרק את הלכידות הזו משיקולים פוליטיים והוא חסר אחריות".

סמוטריץ' תקף: "אין מעשה פחות ממלכתי מלפרוש מממשלה בעת מלחמה.  כשהאיומים בצפון מתגברים, כשהחטופים עוד נמקים במנהרות חמאס וכשעשרות אלפי תושבים נמצאים מחוץ לבית ומצפים מאיתנו להתאחד ולשים אותם במרכז. לכך בדיוק כיוונו סינוואר, נסראללה ואיראן, ולצערי אתה מגשים את מבוקשם. אני קורא לכל ראשי המפלגות הציוניות שמדינת ישראל חשובה להם להצטרף לממשלת אחדות עד הניצחון. מערכה ארוכה וקשה לפנינו וביחד בעזרת השם נוכל לה".

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין תקף: "כששמעתי על פרישתו של בני גנץ מהממשלה, תהיתי לרגע - האם מטרות המלחמה שבשבילן הוא נכנס לממשלה כבר הושגו?.

בירכתי את בני גנץ כשנכנס לממשלה, וגם הערכתי אותו על הצעד שעשה. דווקא על הרקע הזה, קשה להאמין עד כמה גדול העיוורון, ועד כמה שיקולים פוליטיים גוברים על הצורך להתעלות לגודל ולחומרת השעה. במקום להוביל ולפעול כדי שעוד ראשי מפלגות אופוזיציה יקחו חלק במאמץ המלחמתי שצריך להיות משותף לכולנו, בחר בני גנץ להיגרר אחרי לפיד ולנטוש באמצע המערכה".

לוין קרא לשאר מרכיבי הקואליציה לנהוג באיפוק כדי לשמר את הממשלה. "נוכח חוסר האחריות הזה, נדרש מכל מנהיגי המפלגות השותפות בקואליציה לגלות אחריות ואיפוק ולהמשיך לפעול ביחד כדי להבטיח שנשיג את מטרות המלחמה - מיגור חמאס, השבת כל חטופינו והחזרת תושבי הצפון והדרום בבטחה לביתם. אני משוכנע שביכולתנו לעשות זאת. ביחד ננצח!", אמר.

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין קרא לצרף מפלגות חדשות לקואליציה: "מצר על פרישתו של גנץ מקואליציית החירום. זו שעת אחדות. ממשלה רחבה היא צו השעה לנוכח האתגרים הרבים מולם עומדת מדינת ישראל. אני שב וקורא לכל המפלגות שמדינת ישראל ואזרחיה חשובים להן - היד מושטת ומשימות רבות לנו. הצטרפו לקואליציה - עכשיו".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד בירך: "ההחלטה של גנץ ואיזנקוט לעזוב את ממשלת הכשלון היא חשובה וצודקת.  הגיע הזמן להחליף את הממשלה הקיצונית והמופקרת הזו בממשלה שפויה שתוביל להחזרת הבטחון לאזרחי ישראל, להשבת החטופים, לשיקום הכלכלה והמעמד הבינלאומי של ישראל".

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן הגיב: "מוטב מאוחר מאשר אף פעם, הגיעה העת לקואליציה ציונית".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום