בתי החולים נאבקו כדי לארח את המפגש של נועה ארגמני ואמה

בתי החולים הגדולים שיבא ואיכילוב ערכו מאבק על קליטתם של ארבעת החטופים ששוחררו אתמול מרצועת עזה. במערכת הבריאות התנגדו לניסיון להעביר את אמה של נועה ארגמני מאיכילוב לשיבא

שלו שינברג | בריאות 9.6.2024 | 16:40

מסוק צבאי נוחת באיכילוב | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

מאחורי הקלעים התנהל אתמול (שבת) בשעות שאחרי מבצע השחרור הדרמטי של ארבעת החטופים משבי החמאס, קרב בין בתי חולים במרכז על אירוח המפגש בין נועה ארגמני לאמה ליאורה, כך דווח ב"ווינט". 

ליאורה חולה בסרטן ומאושפזת במצב סופני באיכילוב. נועה ארגמני הועברה לשיבא יחד עם שאר החטופים. אתמול נערכו דיונים נוקבים בין איכילוב לשיבא בעניין אירוח המפגש בין נועה לליאורה. גורמים המעורים בפרטים תיארו זאת כ"מאבק על קרדיט".

רופאי שיבא ביקשו שליאורה ארגמני תגיע לתל השומר למרות מצבה הרפואי הקשה. גורמים אחרים בשיבא דחו את הדברים ואמרו כי מוטב שליאורה תישאר באיכילוב, מה שאכן קרה. 

לדברי בכיר במערכת הבריאות: "המינימום היה להביא את נועה לאיכילוב. שיבא ניסו לשכנע את משפחת ארגמני להביא את ליאורה אליהם. זו שערורייה להוציא אישה במצב קשה מאיכילוב". 

משיבא נמסר בתגובה: "על מדינת ישראל כולה עבר יום מרגש ומטלטל. גם בשיבא לא נותרה עין יבשה עם הגעתם של נועה, אלמוג, שלומי ואנדריי. אף שזו כבר אינה הפעם הראשונה שחטופים מפונים לשיבא לאחר מבצעי הצלה הירואיים, אין זה דבר שהנפש יכולה להתרגל אליו. כולם מתייצבים ועוטפים את השבים במעטפת רפואית, ונפשית במקצועיות ובעיקר באהבה גדולה וכנה. כך היה וכך יהיה בקליטתם של כל השבים. מהרגע הראשון היה ברור כי נועה ואמה צריכות להתאחד ובהקדם. כמו תמיד, טובתן של שתי המטופלות ורצונן הם שעמדו לנגד עינינו. ממשיכים להמתין לכולם ולהיות ערוכים ודרוכים לקראת קליטתם".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום