רופא נעצר במהלך המחאה ב'קפלן': "לחקור את האירוע"

ד"ר אודי בהרב נעצר במהלך המחאות נגד הממשלה, בזמן שטיפל במפגינה שנפגעה | שר הבריאות: "קורא למפקדים לחקור את האירוע, לחדד את הנהלים ולוודא שמה שראינו אמש לא יקרה שוב"

אבי גדלוביץ' | חדשות בארץ 9.6.2024 | 10:29

המחאה בתל אביב | צילום: אריק מרמור, פלאש 90

המשטרה עצרה הלילה את ד"ר אודי בהרב במהלך המחאות נגד הממשלה ברחוב קפלן בתל אביב. בתיעוד שצילמו המפגינים נראים שוטרים עוצרים את הרופא - כשהוא חובש על גופו וסט כתום ומטפל במפגינה שנפגעה - וגוררים אותו על הרצפה.

"אני רואה בחומרה את המעצר של הרופא ד"ר אודי בהרב בעודו מטפל במפגינה שנפצעה בתל אביב", אמר שר הבריאות אוריאל בוסו. "גם בעת לחץ והתלהטות יצרים, הצלת חיים וכל טיפול רפואי קודמים למחויבות של השוטרים לשמור על הסדר הציבורי. אני קורא למפקדים לחקור את האירוע, לחדד את הנהלים ולוודא שמה שראינו אמש לא יקרה שוב".

יו״ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ הגיב אף הוא למעצר ואמר: "הטענות באשר לאלימות מצד המשטרה, בדגש על המעצר של רופא בזמן שהעניק טיפול רפואי בהפגנה אתמול בתל אביב - מדאיגות וחייבות להיבדק ולהיחקר. יש לנו שוטרים מצוינים - אבל עליהם ובעיקר על מפקדי המשטרה לזכור שתפקידם לשמור על האזרחים, ולאפשר את חופש ההפגנה. המפקדים צריכים לנהוג לפי החוק ולא לפי רוח השר".

במהלך המחאות אמש בתל אביב, עצרה המשטרה 33 מפגינים. לפי המשטרה, מספר מפגינים החלו בתהלוכה ברחוב בגין וקפלן, תוך ניסיונות לחסום ציר תנועה. כוחות המשטרה פינו את המפגינים מהכביש, תוך הפעלת אמצעי לפיזור הפגנות וביצעו מעצרים של מפירי הסדר.

"משטרת ישראל רואה בזכות המחאה כאבן יסוד במדינה דמוקרטית ומאפשרת מחאות כל עוד הן מתקיימות במסגרת החוק , יחד עם זאת המשטרה לא תאפשר הפרות סדר מכל סוג או פגיעה בחופש התנועה וכל התנהגות העלולה לסכן את שלומו של הציבור", מסרה אתמול המשטרה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום