שר החוץ האירופי זעם על ההרוגים במבצע חילוץ החטופים

לאחר טענת חמאס כי יותר מ-210 פלסטינים נהרגו בתקיפות של צה"ל במחנה הפליטים נוסייראת - משם חולצו ארבעת החטופים אתמול, שר החוץ העוין של האיחוד האירופי הגדיר את המבצע "טבח נוסף באזרחי עזה"

ישראל לפקוביץ | מדיני 9.6.2024 | 07:55

ההרס בנוסיראת אחרי מבצע חילוץ החטופים | צילום: Khaled Ali/Flash90

שר החוץ העוין של האיחוד האירופי, ז'וזפ בורל, גינה את ישראל על התקיפות במחנה הפליטים נוסייראת שבמהלכן חולצו ארבעת החטופים משבי חמאס

בורל שתוקף את ישראל ללא הרף מאז השבעה באוקטובר, בירך על שחרורם של נועה ארגמני, אלמוג מאיר ג'אן, שלומי זיו ואנדריי קוזלוב, וקרא לשחרר את החטופים שנותרו בשבי.

הוא לא התאפק ותקף את ישראל על "טבח נוסף באזרחי עזה" ואמר: "הדיווחים מעזה מחרידים. אנו מגנים זאת בכל תוקף. מרחץ הדמים חייב להסתיים מיד". 

בווינט דווח כי סגן שר החוץ של נורבגיה, אנדראס מוטספלדט קראוויק, גינה בחריפות את ישראל: "נורבגיה מגנה התקפות על אזרחים בלשון החריפה ביותר. אנו קוראים לשחרר עכשיו את כל החטופים הנותרים, ולהפסקת אש עכשיו. הסבל חייב להסתיים".

שגריר ישראל בנורבגיה, אבי ניר פלדקליין, תקף את קראוויר: "נורבגיה לא תמכה בשבוע שעבר בתיקון בעצרת ארגון הבריאות הקורא לשחרר את החטופים הישראלים. אין להחזיק בני ערובה באזורים מיושבים בצפיפות. משפחות לא צריכות לכלוא בני ערובה בבתיהם מטעם ארגוני טרור ואסור לחטוף אזרחים. לישראל יש לא רק את הזכות להציל את אזרחיה החטופים, אלא מחוייבות לעשות זאת. אלה שחטפו אזרחים, שילמו למשפחות שיחזיקו אותם כבני ערובה בבתיהם באמצע אזור מגורים מאוכלס, אחראים לכל נפגע וקורבן".

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום