הראשון לציון חיזק את ילדי הת"ת מאופקים על מה שראו בשמחת תורה

עשרות ילדי תשב"ר מהעיר אופקים עלו להתברך ולהתחזק במעונו של הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שחיזק ועודד את רוחם "ילד שלומד תורה יש לו רוגע ושמחה בחיים, התורה תשכיח את כל מה שראיתם בשמחת תורה"

משה ויסברג | גלריות 8.6.2024 | 23:42

ילדי הת"ת מאופקים אצל הראשון לציון | צילום: באדיבות המצלם

עשרות ילדי כיתות ה' ו' בת"ת "תורה לשמה" עלו לעיר ירושלים והתקבלו במעונו של הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף בשכונת סנהדריה בירושלים וזכו לשמוע ממנו דברי תורה, חיזוק ועידוד לעליה בתורה ובמידות טובות ובפרט בעקבות אירועי שמחת תורה שהילדים המתגוררים בעיר הדרומית אופקים חוו מקרוב את הבהלה.

תלמוד תורה "תורה לשמה" בעיר אופקים עומד בראשות המנהל הרב שמעון מור יוסף ומונה מאות ילדי חמד לתפארת עם צוות מורים ומחנכים לתפארת.

 

הגר"י יוסף נושא דברים בפני ילדי ת"ת תורה לשמה צילום: באדיבות המצלם

בדבריו המחזקים והמעודדים שנשא הראשון לציון הגר"י יוסף בפני עשרות הילדים אמר: כתוב בתהילים "תורת ה' תמימה משיבת נפש" "פיקודי ה' ישרים משמחי לב" אדם שלומד תורה יש לו רוגע, הוא שמח כמו שכתוב "משמחי לב" ועליו גם נאמר "אשריך בעולם הזה טוב לך בעולם הבא" בעולם הבא ודאי יש לו שכר גדול.

הגמרא אומרת על לימוד תורה "עין לא ראתה אלוקים זולתך" זה שכר המתואר לעולם הבא, אבל גם בעולם הזה אדם שלומד תורה יש לו "מצב רוח".

אתם עדיין צעירים, במשך החיים יש כל מיני נסיונות, כל מיני קשים, יש אנשים שיש להם חוסר מצב רוח, דיכאון, איך אדם יוצא מדיכאון הולך לפסיכיאטר, בשביל מה? התורה הקדושה שלנו היא משמחת ומרגיעה את האדם.

תראו את מרן האבא זצוק"ל אתם לא זכיתם להכיר אותו אבל מי שהכיר כמו הרבנים שלכם - הוא תמיד היה שמח, לא ראינו אצלו שהוא עצוב, בכל המצבים היה שמח, למה? כי הוא היה שקוע בלימוד, מעולם לא ראינו את מרן יושב בטל גם בנסיעה לא ראינו אותו בלי ספר, תמיד עם ספר לומד ולומד ולומד ויש לו שמחה, מי שלומד תורה יש לו שמחה בחיים "אשריך בעולם הזה וטוב לך בעולם הבא".

יש בעולם הרבה תפקידים, רופא, מהנדס, טייס, אבל המקצוע הכי טוב שיש למעלה מהכל, זה תלמיד חכם. מי שזכה לשבת וללמוד תורה, זה הכי טוב. זה יותר טוב מרופא, מטייס, יותר טוב מהכל. 

אתם תשאפו להיות תלמידי חכמים, תהיו מורי הוראות בישראל וההורים שלכם ירוו ממכם רוב נחת ואושר, והתורה תשכיח ממכם את כל הצרות שראיתם בשמחת תורה, הכל ישכח ממכם על ידי לימוד תורה.

תעלו מעלה מעלה בתורה ויראת שמים ויהיה שמכם כשם הגדולים אשר בארץ, ישראל אשר בך התפאר, לגאון ולתפארת אמן.

בהנהלת התלמוד תורה ציינו שהדברים עשו רושם על כל התלמידים שהתחזקו לשכוח מכל המראות שראו ביום שמחת תורה ולעלות ולהתקדם בתורה, יראת שמים ומדות טובות.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום