הרבי חשף למשלחת מדוע לא נסע השנה לנופש בקיסריה

האדמו"ר מצאנז התבטא בפני מחנכים מדוע הוא לא נסע לנופש השנתי בדירתו בקיסריה. וגם: האם יש תירוץ להסביר לחילונים מדוע החרדים לא מתגייסים לצבא?

משה ויסברג | חרדים 8.6.2024 | 21:03

האדמו"ר מצאנז | צילום: שוקי לרר

האדמו"ר מצאנז התבטא לחברי משלחת מחנכים שביקרה במעונו בנתניה מדוע הוא לא נסע השנה לנופש בקיסריה כמידי שנה בתקופה שאחרי חג הפסח. 

בדברים שהתפרסמו בעלון של חסידות צאנז בסוף השבוע מובא כי חברי המשלחת שאלו את הרבי לגבי לצאת בתקופה זו לטיולים ונסיעות עם בחורים, שיש אומרים שאין זה זמן מתאים בתקופה זו שהיא עת צרה ליעקב?

האדמו"ר ענה: "צריכים להיות נושא בעול, ומטעם זה לא נסעתי לקיסריה השנה".

הרבי סיפר עוד: "היה אצלי אברך שהוא עובד כרואה חשבון, אברך ירא שמים, ושואלים אותו שם מה התירוץ שלנו להסביר לחילונים למה אנחנו לא הולכים לצבא, אמרתי לו שאין תירוץ לומר להם, כי אם מישהו שאין לו אמונה שהתורה היא חיינו ואורך ימינו, והתורה אגוני מגני ואצולי מצלי, והזכות שלנו לגור בארץ הוא רק בזכות לומדי התורה, אין תירוץ אחר".

"רק מי שיש לו אמונה הוא יכול להבין זאת", אמר הרבי מצאנז. :מי שאין לו אמונה אין תירוץ בשבילו, כי הרי חיילים מבני ישראל נהרגים בכל יום רח"ל, והמצב מאד קשה".

"בוודאי אין הזמן מתאים לערוך נסיעות ולטייל ואפשר למצוא דרכים אחרים איך להעביר הזמן באופן הראוי".

כאן חשף הרבי על הנופש בקיסריה וסוג האוכלוסיה במקום: "אני מסתובב הרבה בעיר קיסריה ורואים שם רבים שאינם נמנים על החרדים כלל, ובכל זאת ניגשים לבקש ברכה, או להציע עזרה וסיוע, ורואים בחוש שבפנימיות יש אצלם אמונה. ואני לא מדבר עכשיו במלחמה, שהרבה חילונים, עשרות עשרות, באים לבקש ברכות לקרובי משפחתם... יש רק את המסיתים ומדיחים ראשי העדה שהם מערב רב, וההסתה בעיתונים ובתקשורת. אנחנו צריכים לשמור את הכרם שלנו".

הרבי מצאנז הביא בשם אביו הרבי מצאנז קלויזנבורג זצ"ל שאמר: "אני לא פרופסור גדול, פרופסור גדול יכול לרפא מחלות גדולות, אני רופא קטן שיכול לרפאות מחלות קטנות של יהודים ירא"ש, אבל לא מחלות" גדולות.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום