זה מה שיעשו מהפסולת של העיר ירושלים: כך זה יעבוד

הממשלה אישרה היום את הצעת המחליטים של המשרד להגנת הסביבה לקידום הקמת מתקן לטיפול בפסולת והשבת אנרגייה בתחומי העיר ירושלים

קובי ברקת | חדשות בארץ 6.6.2024 | 08:03

פסולת | צילום: נתי שוחט, פלאש 90

ממשלת ישראל אישרה אתמול (רביעי) את הצעת התמיכה של המשרד להגנת הסביבה לקידום הגשת תוכנית וניהול הליך תכנוני להקמת מתקן השבת אנרגייה מפסולת ברחבי העיר ירושלים. זאת, במסגרת החלטת הממשלה לרגל יום ירושלים וחלק ממדיניות הפסולת של המשרד להגנת הסביבה לצמצום נפח ההטמנה של פסולת. ישיבת הממשלה החגיגית התקיימה במוזיאון ארצות המקרא.

במסגרת ההחלטה תוקם ועדת מכרזים בין-משרדית – בראשות החשב הכללי במשרד האוצר והמשרד להגנת הסביבה ובשותפות עם עיריית ירושלים – להקמת מתקן לטיפול בפסולת והשבת אנרגייה. המתקן יוקם בשיתוף עם המגזר הפרטי בתחום העיר ירושלים. תוכנית זה תוגש לאישור הנהלת הקרן לשמירת הניקיון לצורך תקצובה.

עדן – חברה לפיתוח כלכלי של עיריית ירושלים תכין תוכנית להקמת מתקן לטיפול בפסולת והשבת אנרגייה אשר ישרת בעיקרו את העיר ירושלים. החברה תגיש את התוכנית לוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של תשתיות לאומיות.

החלטה זו היא צעד נוסף של המשרד להגנת הסביבה לייעול ולפיתוח של משק הפסולת בישראל. המטרה להגדיל את היקפי המחזור וההשבה ולהפחית את כמות הפסולת המשונעת והמוטמנת ולעמוד בתוך כך ביעדים הלאומיים להפחתת פליטות גזי חממה וזיהום אוויר.

המתקן צפוי לספק מענה להתמודדות עם כמות הפסולת הגוברת באזור ירושלים והסביבה, בד בבד עם צמצום הגודש בכבישים הנלווה לשינוע של מאות טונות פסולת לדרום הארץ בכל יום, בשים לב לצרכים של משק האנרגייה העירוני.

החלטה זו היא חלק מפעולות המשרד להגנת הסביבה להפחתת הטמנת הפסולת בישראל ולהגדלת שיעורי המחזור. המשרד להגנת הסביבה, בשיתוף עם החשב הכללי במשרד האוצר וגופים נוספים, מקדם בימים אלו הקמה של מתקני מיון פסולת וטיפול בה בכל רחבי הארץ. מתקנים אלו יאפשרו את מימוש תוכניות המשרד להגברת המחזור, להפחתת ההטמנה ולהפחתת פליטות גזי חממה.

שיעור הטמנת הפסולת כיום בישראל עומד על כ-80%, מהגבוהים במדינות המפותחות, במידה רבה בשל היעדר תשתיות מיון פסולת וטיפול בפסולת. מתקני הקצה החדשים, כמו גם תמיכות המשרד בהקמה, בשדרוג ובתכנון לקראת הקמת המתקנים, יובילו לפי תוכנית המשרד לשינוי של ממש.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום