דובר צה"ל חושף: חוליית המחבלים שניסתה לחדור לעוטף יצאה ממנהרה

צה״ל מפרסם תיעוד אווירי של חיסול שלושה מבין חוליית המחבלים שחדרה לשטח ישראל לפנות בוקר בגבול רצועת עזה, סמוך לכרם שלום. ניתן לראות את הערפל הכבד ששרר באזור | צה"ל גם מפרסם תעודות זהות של חלק מהמחבלים שחוסלו הלילה בבבית ספר של אונר"א בעזה

קובי עוזיאלי | חרבות ברזל 6.6.2024 | 21:47

המחבלים שניות לפני החיסול | צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל תת אלוף דניאל הגרי חשף הערב (חמישי) בהצהרה כי ארבעת המחבלים בתקרית הבוקר סמוך לכרם שלום וחולית באזור רפיח בה נפל רס"ב זייב מזאריב ז"ל, התרחשה בתוך הפרימטר שישראל מקימה בתוך הרצועה, בין הגדר הישנה, גדר "שעון חול", לבין המכשול המתקדם החדש. המחבלים הגיחו ממנהרה 200 מטרים מהגדר. וכי בשעה אלוו הכוחות ממפים את המנהרה לקראת השמדתה.

צה״ל מפרסם במקביל תיעוד אווירי של חיסול שלושה מבין חוליית המחבלים שחדרה לשטח ישראל לפנות בוקר בגבול רצועת עזה, סמוך לכרם שלום. ניתן לראות את הערפל הכבד ששרר באזור.

 

תיעוד מחיסול המחבלים שניסו לחצות לשטח מדינת ישראל ממרחב רפיח צילום: דובר צה"ל

בשעה 4:20 לפנות בוקר, תצפיתניות מאוגדת עזה זיהו "תנועה חשודה" סמוך לגדר והכריזו על נוהל "טומהוק" - חשד לחדירת מחבלים. זאת בזמן כשערפל כבד שורר באזור, החיווי החריג הגיע ממכ"ם.

ב-4:30 הוקפצו למקום לוחמים וגששים מהגדס"ר הבדואי. בשעה 5 לפנות בוקר, המחבלים פתחו באש לעבר הלוחמים באמצעות רובים ו-RPG. רס"ב זייב מזאריב, גשש באוגדת עזה, נהרג מאש המחבלים. הלוחמים השיבו ירי והזניקו למקום כלי טיס מסוג "זיק" שחיסל שני מחבלים. טנק של צה"ל חיסל מחבל נוסף, מחבל רביעי הצליח להימלט לרפיח.

דובר צה"ל הגרי אמר כי "התצפיתניות והלוחמים באירוע פעלו בנחישות ובאומץ ומנעו פיגוע גדול יותר".

דובר צה״ל הגרי הגיב לביקורת שנמתחה על היקפי הפעולה המצומצמים ברפיח ואמר: ״לטפל בחמאס לוקח זמן, מי שאומר משהו אחר מציב אשליה לציבור. רפיח זה אחד האזורים המורכבים ביותר בעולם לטפל בו. צה״ל פינה מיליון אזרחים - זה אירוע חסר תקדים. צינור החמצן של חמאס טופל, אנחנו משמידים עכשיו את התת קרקע. אנחנו מטפלים בגדודי חמאס ברפיח בצורה מדויקת, וטוב שזה קורה כשאנחנו שומרים על היחסים הביטחוניים עם מצרים ושומרים על הלגיטימציה הבינלאומית״.

חדירת המחבלים אמנם סוכלה, אולם גורמים בצה"ל ידרשו לענות על השאלה איך זה ששמונה חודשים אחרי תחילת המלחמה - מחבלים הצליחו להגיע קרוב כל כך ליישוב ישראלי בעוטף עזה.

בצה״ל ממשיכים לתחקר את האירוע. בתחקיר הראשוני מתייחסים לטענות התושבים וקובעים - היה צורך לעדכן את כיתת הכוננות מוקדם יותר. בשעות האחרונות מפקד אוגדת עזה תת אלוף אבי רוזנפלד שוחח עם ראש מועצת אשכול גדי ירקוני והודה בפניו כי מדובר ב"תקלה, היה צריך לעדכן. זה יתוחקר".

 

תעודות הזהות של המחבלים שחוסלו בבית הספר בנוציראת | צילום: דובר צה"ל

בנוסף פרסם דובר צה"ל הערב את תעודות הזהות של תעשה מחוליית המחבלים שחוסלו במתחם בית הספר של אונר"א בנוציראת הלילה.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום