סקר מנדטים: המחנה הממלכתי במגמת ירידה, העבודה מזנקת

סקר מנדטים חדש מגלה כי מפלגת הליכוד זוכה ל-25 מנדטים לעומת 27 בסקר הקודם. מפלגת העבודה בראשות היו"ר החדש, יאיר גולן זוכה ל-9 מנדטים ואילו ישראל ביתנו ממשיכה להתחזק עם 14 מנדטים. כל המספרים

אביחי חבר | פוליטי 6.6.2024 | 21:01

השר בני גנץ בהצהרה | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

סקר מנדטים חדש שמתפרסם הערב (חמישי) במהדורה המרכזית בצל המלחמה מגלה כי אילו הבחירות היו מתקיימות היום, מפלגת הליכוד בראשות בנימין נתניהו הייתה זוכה ל-25 מנדטים.

מפלגת המחנה הממלכתי, של חבר הקבינט המדיני בטחוני השר בני גנץ ממשיכה במגמת הירידה ומקבלת על פי סקר 17 מנדטים בלבד. ישראל ביתנו ממשיכה להתחזק עם 14 מנדטים.

מפלגת יש עתיד של יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד מקבלת 13 מנדטים בלבד, מנדט אחד יותר מהסקר הקודם. מפלגת ש"ס (10), עוצמה יהודית של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר (9), ויהדות התורה (8) ממשיכות להיות יציבות עם מספר מנדטים זהה לסקר הקודם.

מפלגת העבודה בראשות היו"ר החדש, יאיר גולן זוכה ל-9 מנדטים, רע"מ של מנסור עבאס מקבלת שישה מנדטים ואילו הציונות הדתית זוכה ל-5 מנדטים בלבד. מפלגת בל"ד, מרצ והימין הממלכתי של גדעון סער לא עוברות את אחוז החסימה.

בחלוקה לגושים, גוש הימין שומר על כוחו משיג 57 מנדטים, בעוד גוש המרכז-שמאל מביא בסקר 53 מנדטים בלבד. המפלגות הערביות מקבלות 10 מנדטים בזהה לסקר הקודם.

בסקר נשאלו הנסקרים מי המתאים ביותר לכהן כראש הממשלה, בנימין נתניהו או בני גנץ. 43 אחוז מהנשאלים השיבו שנתניהו מתאים יותר לתפקיד לעומת 34 אחוז שבחרו בבני גנץ. 23% השיבו שאף אחד מהם אינו מתאים.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה בין נתניהו ללפיד, הפער גדול משמעותית. 45% טענו שבנימין נתניהו לעומת 32% שטענו כי יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד מתאים יותר לתפקיד. 23% מהמשיבים סבורים שאף אחד מהם אינו מתאים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום