א׳, קצין ביהל"ם שנפצע קשה בתחילת המלחמה, השתחרר לביתו

קצין ביהל"ם שנפצע בעזה בתחילת דצמבר שוחרר מסורוקה. חדר הטיפולים במחלקת שיקום היה מלא עד אפס מקום באנשי צוות, מתנדבים וחברים למחלקה, שעמדו עם דמעות בעיניים כשהוא יצא לביתו

אלי קליין | בריאות 6.6.2024 | 14:50

פינוי פצועים | צילום: Ayal Margolin/Flash90

א׳ נפגע מירי בירך, בבטן ובאגן בעת הסתערות על מחבלים ברצועת עזה בדצמבר האחרון והגיע לסורוקה עם פציעות קשות, מורכבות ומסכנות חיים. אחרי קבלתו וייצוב מצבו בחדר הטראומה הוא עלה מיד לחדר ניתוח ומשם עבר לאשפוז ממושך במחלקה לטיפול נמרץ כללי. כשהתאושש הועבר לטיפול במחלקה כירורגית ב', שם עבר עוד מספר ניתוחים אורתופדים וכלליים, ואחר כך לשיקום.

בסורוקה הודיעו: "במשך שמונה חודשים של מלחמה זכינו לטפל וללוות את חיילי צה"ל ואנשי כוחות הביטחון שנפצעו בקרבות החזית הדרומית. ובכל פעם כשחייל משתחרר לביתו ממחלקת השיקום שלנו נערכת פרידה מרגשת. גם הפרידה מא׳, קצין ביהל״ם שנפצע בתחילת דצמבר היתה מרגשת באופן מיוחד, וחדר הטיפולים במחלקת שיקום היה מלא עד אפס מקום באנשי צוות, מתנדבים וחברים למחלקה, ולכולם עמדו דמעות בעיניים. א׳ נכנס ללב של כולנו".

אמו נפרדה מהצוות בהתרגשות: "מהיום הראשון נלחמתם על א׳ ולא ויתרתם. כמעט חצי שנה מאותו יום נורא - א׳ משתחרר הביתה, הוא עומד על הרגליים והחיים לאט לאט חוזרים למסלולם. הכרנו בתקופה המטלטלת הזאת כל כך הרבה אנשים נפלאים שעושים כאן יום יום עבודה של קודש. בצניעות, בחריצות ועם המון אהבת אדם".

פרופ' גדי שקד, מנהל יחידת הטראומה שניתח את א' מספר פעמים, מספר על הקשר המיוחד שנרקם ביניהם: "א׳ בחור מקסים, ג'ינג'י בכל רמ"ח אבריו, שמיד נכנס ללב שלי. לשמחתי הוא שמר על מורל גבוה לאורך אשפוז ארוך של כחצי שנה, על אף שהתמודד עם הרבה אתגרים רפואיים-כירורגיים. יש לו משפחה נהדרת ותומכת, וצפוי לו שיקום מצוין".

פרופ' מוטי קליין, מנהל המחלקה לטיפול נמרץ כללי: "את אביו של א' הכרתי לפני שנים בנסיבות צבאיות, ומי היה מאמין שדרכינו יצטלבו שוב בנסיבות כאלה. א' זכה בהורים מדהימים, לא היינו מצליחים לעשות את מה שעשינו בלעדיהם, ובזכות כוח הרצון והאופי המיוחד של בנם".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום