ביקורת חריפה: "הממשלה הספרדית עיוורת לזכותם של היהודים להתגונן מפני טרור"

יו"ר איגוד הארגונים היהודים באירופה (EJA) הרב מנחם מרגולין בעקבות הודעת ממשלת ספרד על הצטרפותה לתביעה נגד ישראל בבית הדין בהאג: "הממשלה הספרדית איבדה את דרכה, איבדה את כיוונה, והיא עיוורת לזכותם של היהודים להתגונן מפני טרור"

יענקי פרבר | מדיני 6.6.2024 | 12:45

דגל ספרד | צילום: Pixabay

שר החוץ של ספרד, מנואל אלברס הודיע היום כי ממשלת ספרד מצטרפת לתביעה שהגישה דרום אפריקה נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי לצדק (ICJ), המאשימה את ישראל בהפרת החוק הבינלאומי במלחמת חרבות ברזל ברצועת עזה.

בתגובה למהלך פרסם איגוד הארגונים היהודים באירופה (EJA) המייצג מאות קהילות יהודיות וברחבי היבשת כולל קהילות גדולות בספרד.

"הממשלה הספרדית איבדה את דרכה, איבדה את כיוונה, והיא עיוורת לזכותם של היהודים להתגונן מפני טרור הם איבדו את כיוונם והם עיוורים לזוועות שקרו ב-7 באוקטוב. בעזה אין ג'נוסייד. יש מלחמה – מלחמה נוראית ואנו מזכירים לממשלת ספרד, שמדובר במלחמה שיכולה להסתיים מחר אם ארגון הטרור חמאס ישחרר את החטופים בעזה לאחר שרצחו, וערפו את ראשם של מאות ישראלים חפים מפשע, כולל תינוקות, נשים וקשישים".

עוד אמר: " ממשלת ספרד שלחה היום מסר ברור ליהודים בכל רחביי ספרד ויבשת אירופה: 'איננו מכירים בזכות היהודים להגן על עצמם מפני טרור'. כשמסר כזה מגיע ממדינה שגירשה יהודים, שרפה אותם על המוקד, וסגנית הנשיא שלה עצמה קראה לג'נוסייד יהודי 'מהנהר עד הים', הוא רק מאשרר את העומקים העצובים אליהם צנחה עכשיו ממשלת ספרד".

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום