המגעים בדרך לפיצוץ? חמאס שלל ההצעה הישראלית, הקבינט לא יתכנס

לפי דיווחים ערביים, חמאס דחה את המתווה הישראלי להסכם שחרור חטופים והפסקת אש | לאחר הדיווח הודיעה לשכת ראש הממשלה על ביטול כינוס קבינט המלחמה והקבינט המורחב | מטה משפחות החטופים: "למצות את ההזדמנות"

שלו שינברג | מדיני 6.6.2024 | 12:45

יחיא סינוואר | צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

עסקת החטופים בדרך למבוי סתום? העיתון "א-שרק אל-אווסט" דיווח הבוקר כי חמאס דחה את המתווה הישראלי להסכם שחרור חטופים והפסקת אש. בחמאס טענו כי הוא "שונה מהותית מההצעה שהציג נשיא ארה"ב ג'ו ביידן". 

בתזכיר הסבר שהפיץ החמאס לפלגים הפלסטיניים נכתב: "לאחר שעיינו בתוכן ההצעה הישראלית, התברר כי מדובר במתווה שאינו מניח את היסודות הנכונים להסכם הרצוי, שכן אינו מבטיח הפסקת אש קבועה אלא זמנית".

עוד כתב ארגון הטרור בהסברו לסירוב להצעה הישראלית: "שלושת השלבים שנקבעו לא קשורים משלב אחד למשנהו, במטרה לצמצם את ההסכם על כל שלביו לשלב אחד בו הפסקת התוקפנות זמנית, כוחותיהם נשארים בשטח רצועת עזה והכיבוש משיג בתמורה את החטופים שמעניינים אותו, ואז הוא יחדש את מלחמת ההשמדה נגד עמנו".

לאחר הדיווח בדבר התשובה של חמאס הודיעה לשכת ראש הממשלה על ביטול ישיבות קבינט המלחמה והקבינט המורחב שתוכננו להערב. בישראל חיכו לתשובת חמאס כדי לשלוח את המשלחת לדוחא, והיא עשויה כעת לחכות. 

בעקבות ההתפתחויות האחרונות מסר מטה משפחות החטופים: "לאחר שמונה חודשים של לחימה והפעלת כוח צבאי, ממשלת ישראל הניחה את עסקת נתניהו, בתמיכת מדינות העולם - מתווה שיאפשר את החזרת כל החטופים הביתה: החיים לשיקום והחללים לקבורה". 

"גם כעת, מחויבותה העליונה של ממשלת ישראל היא למצות את ההזדמנות האסטרטגית, בתמיכת העולם, ולחתור למימוש העסקה, גם אם מול הקשיים בדרך. זהו רצון העם, ולא יהיה ניצחון בלי חזרתם. על המתווכות, בתמיכת מדינות העולם, מוטלת החובה המוסרית והערכית להפעיל את הלחץ הנדרש בכדי לגרום לחמאס להסכים לעסקה המונחת על השולחן, ולאפשר את שחרור החטופים". 

עוד נמסר: "על הצדדים לשלוח את צוותי המשא ומתן עוד היום, ולפעול לצמצום הפערים ואישור העסקה, מיד!".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום