בצרפת יפצו את התעשיות הביטחוניות שהוחרמו

תעשיות ביטחוניות שהיו אמורות להשתתף בתערוכת הנשק בצרפת אך לא הורשו בשל המלחמה בעזה, יקבלו פיצוי על ביטול השתתפותן. גם משרד הביטחון צפוי לקבל החזר כספי

שלו שינברג | מדיני 6.6.2024 | 09:25

אילוסטרציה | צילום: התעשייה האווירית

תעשיות ביטחוניות שהיו אמורות להשתתף בתערוכת הנשק הצרפתית eurosatory יקבלו פיצויים בשל ביטול השתתפותן - וכל זאת לאחר ששילמו עשרות אלפי דולרים כדי להשתתף בתערוכה היוקרתית, כך דווח הבוקר ב"כאן רשת ב'". 

טרם ברור האם יקבלו המשלחות החזר על ההוצאות העקיפות של ביטול המשלחות - כרטיסי הטיסה, המלונות, והתכנונים המקדימים. גם משרד הביטחון אמור לקבל החזרים כספיים על הביתן שאמור היה להקים בתערוכה.

בשבוע שעבר אמר גורם במשרד ההגנה הצרפתי: "התנאים כבר לא בשלים לקבלת חברות ישראליות לתערוכה הצרפתית, בזמן שבו נשיא צרפת עמנואל מקרון קרא להפסיק את הפעילות הישראלית ברפיח". 

"בהתאם להצהרותיו של נשיא צרפת, אנו זקוקים בדחיפות להפסקת אש כדי להבטיח את ההגנה על תושבי עזה, שחרור כל החטופים וגישה מלאה לסיוע הומניטרי", נכתב בהודעה הצרפתית.

המהלך של פריז לאסור חברות ישראליות מתחרת ה-Eurosatory, הוא אחד הצעדים הקונקרטיים ביותר שנקטה צרפת כדי להראות את חוסר הסכמתה מהמלחמה הבלתי פוסקת נגד חמאס.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום