"אין ספק: זו הבשורה שמשפחות בני התורה הספרדים חיכו לה שנים ארוכות"

מרנן ורבנן פיארו את הכנס המיוחד לסיום שנת הלימודים הראשונה בשלוחת הסמינר הישן בירושלים | שלוחת הסמינר הישן בירושלים שהוקמה בשנה שעברה לבנות איכותיות ממשפחות בני תורה הספרדים סיכמו שנה בכנס מיוחד שאותו פיארו גדולי התורה וראשי הישיבות | מנהלות בתי יעקב האזוריים לא הסתירו את התפעלותן מהבנות האיכותיות וממשפחותהן | לקראת שנה"ל הבאה יש לחץ גדול מהציבור לפתוח שתי כיתות מקבילות | החזון שהפך לבשורה היסטורית

כתבה מקודמת | חרדים | תוכן שיווקי 5.6.2024 | 17:36

כנס הסמינר הישן | צילום: באדיבות המצלם

פחות משנה חלפה מאז התבשר ציבור בני התורה הספרדי על הקמתה של שלוחת הסמינר הישן לבנות אברכים ובני תורה מקרב הציבור הספרדי, ועתה, לקראת סיומה של שנת הלימודים - בהנהלת הסמינר מסכמים בסיפוק רב את שנת הלימודים הראשונה שעלתה על כל הציפיות.

ההרשמה לסמינר אשתקד הייתה מעל ומעבר לכל הציפיות והכתה בתדהמה את מייסדיו, ולאחר סינון קפדני של המשפחות האיכותיות ביותר נבחרו 23 בנות שלומדות בכיתה ט' השנה. בשנת הלימודים הבאה, כך מציינים בשלוחת הסמינר הישן בסיפוק, ההרשמה והשם הטוב שצבר הסמינר הולכים למרחוק, וככל הנראה ייפתחו שתי כיתות מקבילות לאחר שעם סיום הרישום מסתמן כי המחזור הבא ימנה 50 בנות ויותר.

בכנס  השתתפו גדולי ראשי הישיבות אשר פיארו את שולחן הכבוד. נשיא הסמינר, ראש ישיבת מאור התורה הגאון הגדול הרב אברהם סלים שליט"א חבר מועצת חכמי התורה, המתווה את דרכו הרוחנית של הסמינר. ראש ישיבת חברון, הגאון הגדול הרב דוד כהן שליט"א חבר מועצת גדולי התורה,וחבר הוועדה הרוחנית של הסמינר הישן ומלווה את הסמינר על כל צעד ושעל.

עוד כיבדו את האירוע ההיסטורי בנוכחותם, הגאון הגדול הרב שלום ביטן שליט"א ראש ישיבת דעת חיים, הגאון הגדול הרב יעקב שרבאני שליט"א מראשי ישיבת מאור התורה, הגאון הגדול הרב מנשה טופיק שליט"א ראש ישיבת באר יצחק. הגאון הגדול הרב עובדיה יוסף  שליט"א ראש ישיבת אוהל יוסף ואב"ד נתיבות חיים,  הגאון הגדול הרב יוסף פרץ שליט"א ראש ישיבת פני יהושוע, הגאון הגדול הרב פנחס איפרגן שליט"א מנהל רוחני בישיבת אש התלמוד, הגאון הגדול הרב יוסף חיים סויסה ראש ישיבת תורה ודעת.

במעמד נטלו חלק, לצד מרנן ורבנן גדולי התורה וראשי הישיבות, מנהל הסמינר הרב ישראל לוין  שליט"א, נציגי קהילות בני התורה בשכונות ירושלים, הורי התלמידות הנרגשים וכן מנהלות בתי הספר האזוריים של בית יעקב בירושלים ובסביבתה שלא הסתירו את התרשמותן לטובה מהמשפחות האיכותיות של בני התורה הספרדים ושל הבנות ששידרו אצילות מרובה בכל הליכותיהן. "אינה דומה שמיעה לראייה"  ואחרי שראינו זאת במו עינינו, אין לנו ספק כלל כי זו הבשורה שבני התורה הספרדים חיכו לה שנים ארוכות.

במהלך הכינוס המיוחד העלו כלל הדוברים, מסלתה ושמנה של עולם התורה את התממשות החזון והתגשמות הבשורה החשובה והאדירה עבור אלפי משפחות בני תורה ספרדים, שעד כה, מפאת מצוקת הסמינרים בירושלים נמנע מבנותיהן המצוינות והאיכותיות להתקבל לסמינרים המובילים בעיר, ומעתה שנפתחה שלוחת הסמינר הישן, קבע הסמינר החדש את מקומו בכותל המזרח של עולם הסמינרים, תרתי משמע.

כל הדוברים בכינוס עמדו על הזכות הגדולה שנפלה בחלקן של הבנות, שלומדות בשלוחת הסמינר הישן - שהינו חממה רוחנית כבירה לבנות . וציינו כי הם מודים להנהלת שלוחת הסמינר הישן על שזיכו אותם לראות  את הבשורה האדירה  בקיומו של הסמינר שהינו פורח ומצליח. ההורים והמשפחות החשובות שנכחו בכינוס, התפעלו  מאד מהנהגותיהן של הבנות שיראת ה' נסוכה עליהן, וזו העדות להצלחתו הנדירה של הסמינר.

דברי ברכה נרגשים השמיע מנהל הסמינר הישן, הרה"ג ישראל לוין, שמלווה באופן צמוד את שלוחת הסמינר ומקדיש עבורו את הצוות החינוכי הטוב ביותר. הרב לוין ציין כי הוא חש זכות וגם חובה, להעניק לבנות השלוחה, את הצוות הטוב ביותר והתוכניות הטובות ביותר, ושיבח את מייסדות שיתוף הפעולה, הרבנית יפה דרעי תחי' והרבנית שפרה סננס תחי', על פועלן הרב לאורך השנה. כמו כן הודה במיוחד למנהלת הגב' רבקה שם טוב שמאחוריה מעל שלשה עשורים של פעילות מוצלחת בסמינר הישן, ועתה מכהנת כמנהלת החינוכית של שלוחת הסמינר הישן בהצלחה מרובה ב"ה.

לאחר מכן קיימו הבנות מופע אומנותי שבמסגרתו הביעו את גאוות היחידה שלהן בסמינר החלוצי ופורץ הדרך, ואת שמחתן על החוויות שזכו להן לכל אורך השנה.

עם תום המופע, נשאה דברים הרבנית יפה דרעי תחי', שציינה את הזכות ההיסטורית שעמדה בעת הקמת הסמינר. "המתנו שנים רבות לסמינר איכותי למשפחות חזקות, של בני תורה החשובות ביותר. זכינו והן נותנות בנו אמון, ואכן זו זכות עבורנו להקים ולנהל את שלוחת הסמינר הישן".

המנהלת החינוכית הגב' רבקה שם טוב נשאה דברים, והביעה את קורת רוחה הרבה מאיכות הסמינר ששמעה הולך למרחוק, על צוות המורות המיוחד ועל התלמידות האיכותיות שקוצרות בסיעתא דישמיא הצלחה מרובה, והודתה על הזכות לעמוד בשליחות קודש זו בראש הסמינר וסיימה את דבריה בקריאת "מזמור  לתודה".

בסיום הכינוס ציינו ההורים כי הם חשים גאווה וכבוד על כך שהם זוכים לראות נחת מפרי עמלם, בזכותו של הסמינר האיכותי לציבור בני התורה.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום