סכנה: זו היצרנית שאסור לנסוע במכוניות שלה

בסך הכול יש כ-84,000 מכוניות מהדגמים האלה שדורשות תיקון מיידי של כרית האוויר. ההודעה תקפה למכוניות יחסית ישנות שעדיין נוסעות בכבישי ארצות הברית

רוני נאק | רכב ותחבורה 5.6.2024 | 15:04

ניסאן סנטרה 2004 | צילום: ניסאן

ניסאן יפן מודיעה לעשרות אלפי בעלי מכוניות: אסור לכם לנהוג במכונית שלכם בגלל כרית אוויר מסוכנת. המכוניות האמורות מצוידות בכרית אוויר מתוצרת יצרנית חלפים יפנית ששמה "טקאטה". טקאטה סיפקה לניסאן כריות אוויר שביצור שלהן נפל פגם אשר גורם לכרית האוויר להפוך לנשק: במהלך השנים חודרת לכרית האוויר לחות וכאשר היא אכן מתנפחת במקרה של תאונה, עוצמת הפיצוץ שלה עלולה לפגוע אנושות במי שיושב מולה במקום להציל את חייו.

לפי הודעתה של ניסאן, ההודעה תקפה למכוניות יחסית ישנות שעדיין נוסעות בכבישי ארצות הברית. הדגמים שמושפעים הם ניסאן סנטרה מודל 2002 עד 2006, ניסאן פאת'פיינדר מודל 2002 עד 2004 ואינפינטי 4 QX מודל 2002 ו-2003. לפי ניסאן, הרכבים האלה מסוכנים ואסור לנסוע בהם. ניסאן הודיעה שבארצות הברית נציגיה ניסו ליצור קשר עם בעלי המכוניות מהדגמים האלה ושהיצרנית גם מציעה שירות גרירה חינם למוסכים כדי שהבעלים לא יצטרכו לנהוג בעצמם.

לפי ניסאן, בסך הכול יש כ-84,000 מכוניות מהדגמים האלה שדורשות תיקון מיידי של כרית האוויר. אנחנו נזכיר שבישראל לא מכרו מכוניות מהדגמים שניסאן מציינת, אבל מכוניות כן מגיעות לארץ ביבוא אישי, כלומר ייתכן שמכוניות כאלה כן הגיעו לארץ אבל לא דרך יבואנית ניסאן. החוק קובע שבמקרה כזה היבואנית אחראית לזמן את בעלי המכוניות, כך שאם אכן רכב כזה הגיע ביבוא אישי היבואנית תצטרך לאתר את בעליו.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום