בקרוב בישראל: סדנאות חוקיות לשיפורי מכוניות

מי אמר מכונית מרוץ ולא קיבל: עוד מעט יהיו בישראל סדנאות חוקיות לשיפורי מכוניות • אושרה בכנסת בקריאה טרומית "הצעת חוק סדנה מורשית לשיפור כלי רכב"

רוני נאק | רכב ותחבורה 5.6.2024 | 14:59

מכונית טויטה משופרת מהסרט מהיר ועצבני | צילום: טרקדייז

עד היום תחום שיפורי הרכב היה תחום שיפה לו השתיקה, בגלל שהוא לא חוקי. החוק בישראל קובע במפורש שאסור להתעסק עם המכונית, אסור לשנות את המנוע שלה, אפילו האגזוז שלה רועש.

אולם כל זה עשוי להשתנות: בשבוע שעבר אושרה בכנסת בקריאה טרומית "הצעת חוק סדנה מורשית לשיפור כלי רכב, התשפ"ד-2024 של חבר הכנסת חנוך מלביצקי. 28 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תועבר לדיון בוועדת הכלכלה.  

החוק הזה מיועד לעשות סדר במה שהפך לתופעה בישראל: כלי רכב שהם מאוד משודרגים ויש להם כוח מנוע אדיר אבל אין שום כללים מוסדרים שיקבעו כיצד לשדרג את המכוניות, כיצד לעשות אותן בטוחות וכיצד לדאוג שעם כל הכוח הזה הן לא יטוסו להן מהכביש בסיבובים. כך, הצעת החוק שכבר עברה בקריאה טרומית קובעת ששדרוג רכיביו של כלי רכב כפי שהגיע מייצרן הרכב או שינוי רכבים שעברו שדרוג, יעשה רק בסדנה מורשית לשיפור כלי רכב.

עוד מוצע כי סדנה מורשית לשיפור כלי רכב טעונה רישיון ועמידה בתנאים הקבועים בהצעה, בין היתר, מקום מתאים להפעלת סדנה כאמור, ציוד מתאים להפעלת סדנה ומנהל מקצועי מוכשר להפעלת סדנת שיפורים. בהמשך ההצעה תצטרך כמובן לעבור את וועדות הכנסת ואם היא תאושר- זה יהיה יום חג לחובבי הרכב בישראל. בהצלחה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום