בית המשפט הכריע: שידורי אל ג'זירה משרתים את חמאס

בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר את הצווים הזמניים לסגירת פעילות אל ג'זירה בישראל, שאותם הוציא שר התקשורת שלמה קרעי בתחילת חודש מאי | עם זאת, בית המשפט אישר אותם ל-35 ימים ולא ל-45 יום, זאת משום שלא נערך שימוע מראש

קובי ברקת | חדשות בארץ 5.6.2024 | 12:01

אל ג'זירה | צילום: שאטרסטוק

בית המשפט אישר את הצווים לסגירת פעילות אל ג'זירה: השופט שי יניב, סגן נשיא בית-המשפט המחוזי בת"א-יפו, קבע כי מהחומר החסוי שהוצג בפניו אין כל ספק כי שידורי אל-ג'זירה משרתים את ארגון הטרור חמאס ועל כן מהווים "פגיעה משמעותית בביטחון המדינה". מנגד, בשל העובדה שהמדינה סירבה לשמוע את טענות אל-ג'זירה לפני הוצאת הצווים וכיוון שהליך השימוע המאוחר טרם הושלם, הגביל השופט יניב את תוקפם של הצווים ל-35 ימים, במקום 45 כפי שנקבעו בידי השר מתוקף החוק.

כאמור, לאחר מספר דיונים ושימוע שנערך, קבע בית המשפט כי הוצגו בפניו ראיות משכנעות, ברורות וחד משמעיות, בדבר הקשר ההדוק לאורך זמן בין ארגון הטרור חמאס לבין ערוץ התקשורת אל-ג'זירה, תוך שארגון הטרור מקדם את מטרותיו באמצעות הערוץ. נאמר כי השידורים כללו תכני הסתה מובהקים, תיאורים "בזמן אמת" על מיקום כוחות צה"ל.

לפי השופט יניב, "התמונה העולה מהמסמכים מצביעה באופן מובהק בראיות משכנעות, ברורות וחד משמעיות על אודות הקשר ההדוק, לאורך זמן, בין ארגון הטרור חמאס לבין ערוץ התקשורת אל-ג'זירה, תוך שארגון הטרור מקדם את מטרותיו, באמצעות הערוץ. מאפיינים אלה רחוקים כמזרח מן המערב מהמטרות המקובלות ומהקשרים המקובלים בין ערוץ תקשורת למושאי התקשורת. מטבע הדברים לא אוכל להרחיב את היריעה בפרטי הדברים".

תוקפם של הצווים כאמור, יפקע ביום ראשון הקרוב - עשרה ימים לפני המועד שביקש קרעי. המשמעות היא שהערוץ יוכל לחזור לשדר כבר במהלך החודש הבא.

בהתאם לחוק מניעת פגיעת שידורי גוף זר בביטחון המדינה שפורסם ביום 2.4.24, הוציא שר התקשורת הוראות בדבר סגירת ערוץ אלג'זירה ומניעת שידורים מישראל. בהתאם לחוק, נדרש להביא את ההחלטה בפני נשיא בית משפט מחוזי או סגנו לאישורה. סגן נשיא ביהמש המחוזי בת"א, השופט יניב קיבל כאמור את עמדת המדינה ואישר את ההוראות תוך שהוא קוצב את תוקפן ל-35 יום.

בשים לב לכך, ולאור עמדת גורמי הביטחון שהוצגו, פועל שר התקשורת להארכת תוקפן של ההוראות שניתנו לתקופה בת 45 ימים נוספים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום