בעקבות השבעה באוקטובר: צה"ל מקים יחידת מודיעין חדשה

באמ"ן פועלים להקים יחידת חדשה שתאסוף מודיעין ממקורות גלויים, בעקבות כשלי השבעה באוקטובר | רועי קייס ששירת ביחידת חצב של 8200 אומר ל'בחדרי חרדים': "מתקפת השבעה באוקטובר חידדה עד כמה המודיעין הגלוי קריטי להבנת תמונת המצב שמסביבנו"

מאיר גלבוע | חרבות ברזל 4.6.2024 | 16:08

אגף המודיעין. אילוסטרציה | צילום: דובר צה"ל

באמ"ן פועלים להקמת גוף חדש שיאסוף מודיעין גלוי (אוסינט) על האויב מכלי תקשורת שונים - כך מתפרסם בוואלה. הצעד נעשה בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר, וזמן רב לאחר שהוחלט לסגור את יחידת 'חצב' של 8200 שהתמחתה באיסוף מסוג זה, חרף הביקורת על כך.

עם תחילת המלחמה, גבר העיסוק באמ"ן בנושא זה. חיילי מילואים באגף רשמו הישגים מודיעיניים משמעותיים ביותר על בסיס מודיעין שהתקבל מכלי תקשורת ערביים והרשתות החברתיות בלבנון, בעזה, ביהודה ושומרון וביעדים נוספים.

בשבועות האחרונים, החלה יוזמה של אנשי מילואים בגיבוי בכירי אמ"ן, של גיוס מידענים ומידעניות ואנשי "אוסינט" (מודיעין גלוי) מנוסים למאגר המילואים העתידי של הענף, על מנת להרחיב את פעילות היחידה המתארגנת מחדש, בעיקר בזירה הפלסטינית.

ראש תחום ערבים בתאגיד השידור הציבור, רועי קייס, חשף בעבר כי שירת ביחידת חצב "אני שירתתי ביחידת חצב. היא יחידה חשובה מאד להרכבת התמונה המודיעינית", הוא מסביר.

"לפני פחות משנתיים", כתב בחשבון הX שלו, "שידרנו את הכתבה הזאת ב'חדשות הערב' על סגירת יחידת חצב ב-8200 שהייתה אמונה על הפקת מודיעין ממקורות גלויים במשך עשרות שנים. מעניין להסתכל על הכתבה הזאת בימים אלה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום