מלחמה בצפון? יצחק בריק מכין אותנו לקטסטרופה שבפתח

"תושבי גוש דן, שחיים כאילו לא קרה דבר וממשיכים את אורחות חייהם כרגיל, ממלאים מסעדות ובתי קפה, נוסעים לחו"ל, מזכירים לי את הנוסעים על סיפונה של אוניית הפאר "טיטניק", בדרכה להתנגשות בקרחון"

מאיר גלבוע | חרבות ברזל 4.6.2024 | 14:00

יצחק בריק | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ברקע ההסלמה בגבול הצפוני והדיבורים על הכרח לפתוח במלחמה עם לבנון ע"מ להרחיק את האיום שנשקף מחיזבאללה, האלוף במיל' יצחק בריק מפרסם מאמר מתומצת ב'מעריב' בו הוא מכין את העורף הישראלי לקטסטרופה שתנחת עליו במערכה שכזו, שכעת אנחנו עומדים בפיתחה.

"מדי יום ביומו ישגר האויב מעל 3,000 טילים, רקטות וכטב"מים על העורף הישראלי, היינו מרכזי אוכלוסייה, וכן יעשה הכול כדי לפגוע בתשתיות הלאומיות, כלומר תחנות מים וחשמל, מצבורי דלק וגז, תשתיות תחבורתיות ותעשיות ויחריב לנו את המדינה", פותח בריק.

לדבריו, "הרס יישובינו בצפון שקורה לנו עכשיו הוא כאין וכאפס לעומת מה שייהרס לנו במלחמה האזורית הכוללת בשש גזרות בו־זמנית". מהן שש הזירות? "לבנון, סוריה, מיליציות פרו־איראניות מגבולנו עם ירדן שהאיראנים מקימים בה כעת, יהודה ושומרון, רצועת עזה (חמאס והג'יהאד), בדואים וערבים שירוצו ברחובותינו ויירו לכל עבר בכל מה שזז. וטרם דיברנו על המצרים שהסכם השלום איתם הפך לנייר לא רלוונטי מבחינתם; גם הם לא יהססו להשתתף בחגיגה", הוא מזהיר.

בריק מבהיר כי צה"ל לא יוכל לכל שש הגזרות הנ"ל: "שחיקת צבא היבשה שלנו עד דק בעשרים השנים האחרונות וכיום הוא אפילו אינו מסוגל להישאר יותר מפרק־זמן קצר בשטחי רצועת עזה שכבש היות שאין לו יתירות כוחות לאחר קיצוץ של שש אוגדות, ואין מי שיחליף את הכוחות הנלחמים".

בריק מוסיף כי קיים חוסר קריטי בחימושים למערכה ארוכה, ומציין כי "העורף הישראלי, שיהיה המטרה העיקרית לשיגור טילי האויב, לא הוכן כלל למלחמה אזורית כוללת".

לדבריו, "תושבי גוש דן, שחיים כאילו לא קרה דבר וממשיכים את אורחות חייהם כרגיל, ממלאים מסעדות ובתי קפה, נוסעים לחו״ל, והם מזכירים לי את הנוסעים על סיפונה של אוניית הפאר "טיטניק", בדרכה להתנגשות בקרחון".

ומה הפתרון לפי בריק? "רק החלפתם המיידית של האחראים למחדל 7 באוקטובר בדרג המדיני ובדרג הצבאי והקמת ממשלה חדשה יש בכוחם להחזיר את הרכבת למסלולה".

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום