האלוף במיל': "חיזבאללה בכישרון רב משפיל אותנו"

אלוף (מיל') הכהן, על המצב בצפון: "לא הייתי נכנס להיסטריה, אנחנו במלחמה על כל ארץ ישראל, מקצה לקצה"

מאיר גלבוע | חרבות ברזל 4.6.2024 | 13:40

הלהבות בקרית שמונה | צילום: David Cohen/Flash90

ברקע הצפון הבוער ואוזלת היד של ממשלת ישראל מול הרמת הראש של חיזבאללה אומר הבוקר (שלישי) מפקד הגיס המטכ"לי לשעבר, האלוף במיל' גרשון הכהן כי נראה שמדינת ישראל עדיין לא הפנימה שהיא במלחמה על קיומה.

בפתח השיחה עם גדי נס ברדיו 104.5FM אמר: "לא הייתי נכנס להיסטריה, אנחנו במלחמה על כל ארץ ישראל, מקצה לקצה. המלחמה נמצאת גם בצפון, ואנחנו מתרגשים מאוד בצדק כי חיזבאללה בכישרון רב משפיל אותנו- זו אומנות גדולה של אנשים כמו נסראללה".

הוא המשיך, "עלינו קודם כל להתכנס לעצמנו, לומר לעצמנו: 'אנחנו במלחמה על קיומנו'- נראה שלא ממש הבנו. מלחמה מהסוג הזה מחייבת דיבור מנהיגותי אבל גם הבנה כוללת של העם זה שאירוע של 'להיות או לא להיות'".

עוד אמר: "בשביל לנצח צריכים להבין את גודל השעה, לומר שכל מערכת המושגים שהייתה קיימת עד לפני פתיחת המלחמה , 6 באוקטובר, לשים בצד".

בהמשך השיחה התייחס הכהן לאיומים של סמטוריץ', בן-גביר וגנץ ואמר: "הייתי בא ואומר לקיצוניים משני הצדדים 'אל תאיימו ביציאה מהממשלה, זו לא השעה לאיים. זו שעה גורלית וקיום המדינה בכללותה, והמלחמה היא מלחמה של כל המדינה לא של מגזר אחד. עם זה נוכל להתארגן אחרת, נוכל ללכת להבנה איך נעשה את המלחמה אחרת, מה נכון ולא נכון במלחמה בעזה".

"אנחנו בשעה גורלית, לא שעה למשחקים פוליטיים, לא שעה שאם למישהו לא מתאים משהו והוא מאיים שהוא עוזב- לא ככה מנהלים עניינים בשעה גורלית", ציין.

לדבריו, "המבחן של אומה במלחמה הוא מבחן כולל וחס וחלילה שמישהו יתפוס את המלחמה ככזו שנשמשכת בגלל מגזר אחד",

הכהן הוסיף: "אנחנו במלחמה כוללת, אין סטופר". הוא שלח מסר לתושבי הצפון שעוסקים בתאריך חזרה לביתם: "מלחמה איננה אירוע של קליינט מול קבלן, שיש לו חוזה מתי הוא מקבל מפתח".

"צריך להבין את ההנחות שבגללן אנחנו בסיפור הזה עם חיזבאללה: הציפיות האמריקניות אחרי נאום ביידן בשישי, הוא מצפה שעם הרגיעה בעזה תבוא גם הרגיעה בצפון, עם איזשהם סידורים בעניין הדיפלומטי. אף אחד לא יכול להבטיח, זאת הנחה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום