לקראת חג השבועות: עשוי להיווצר מחסור במוצר הבסיסי

בשל רצף החגים - חג השבועות, ולאחריו עיד אל אד'חא (חג הקורבן) עשוי להיווצר חוסר נקודתי בעופות טריים ברשתות השיווק | במשרד החקלאות מדגישים כי עופות קפואים יש בשפע

קובי ברקת | כלכלי 4.6.2024 | 13:43

אילוסטרציה | צילום: unsplash

משרד החקלאות מפרסם היום (שלישי) לידיעת הציבור כי בשל רצף החגים - חג השבועות, ולאחריו עיד אל אד'חא (חג הקורבן) עשוי להיווצר חוסר נקודתי בעופות טריים ברשתות השיווק. במשרד החקלאות מציינים כי עופות קפואים יש בשפע.

חג השבועות חל בשבוע הבא, בימים 12/6-11/6, ולאחריו יחול חג הקורבן אצל המוסלמים בימים 18/6-16/6, בימים אלו לא תתקיים שחיטה של עופות טריים במשחטות. על כן עשוי להיווצר חוסר נקודתי בבשר עוף טרי ברשתות השיווק. האספקה הסדירה המלאה של עופות טריים אמורה להתחדש מיד עם סיום חג הקורבן ב- 19/6/2024.

במשרד החקלאות מציינים כי עופות קפואים יש בשפע, לאור חיי המדף הארוכים של המוצר, לעומת עופות טריים, שחיי המדף שלהם עומדים על כחמישה ימים. עוד מציינים במשרד החקלאות כי חג השבועות מאופיין דווקא במאכלים על טהרת החלב והגבינות, כך שייתכן כי הצרכן כלל לא ירגיש בחוסר הנקודתי. 

עד כמה העוף פופולרי בישראל? הצריכה המקומית של עוף בישראל היא בין הגבוהות בעולם, ועומדת על כ-47 ק"ג לנפש בשנה. כיום, בענף העוף המקומי (פטם) פועלים כ-500 מגדלים. 

ומה באשר לצריכתנו ביחס לעולם? כפי שנאמר, צריכת העוף בישראל היא בין הגבוהות בעולם, ואף גבוהה יותר מממוצע המדינות המפותחות, שנאמד בכ-32 ק"ג לנפש בשנה על פי נתוני ה- OECD. למרות זאת, צריכת העוף לנפש במדינות המפותחות גבוהה יותר מהממוצע העולמי, שעומד על 14.9 ק"ג לנפש בשנה בלבד. את המקום הראשון בצריכת העוף מבין כל מדינות העולם חולקות ארה"ב ומלזיה, בהן צריכת העוף לנפש בשנה היא כ-50 ק"ג. 

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום