בסיוע ארבעה מטוסים: כוחות הכיבוי השתלטו על האש בצפון

בסיוע ארבעה מטוסים שהגיעו לאזור עם אור ראשון, יחד עם צוותי כיבוי שפעלו במהלך הלילה בעצימות גבוהה במשך שעות ארוכות, כובתה האש כליל

ישראל לפקוביץ | חדשות בארץ 4.6.2024 | 09:57

מטוס כיבוי בקרן נפתלי | צילום: כב"ה צפון

השריפות שהשתוללו בלילה בקריית שמונה וכפר גלעדי נבלמו, והאש לא התפשטה לתוך הבתים. כוחות הכיבוי הגיעו לשליטה גם בשריפה שפרצה בעמיעד, בסיוע ארבעה מטוסים שהגיעו לאזור עם אור ראשון.

מכבאות והצלה מחוז צפון נמסר נכון לשעה 09:30, כי במהלך הלילה ולאחר למעלה מ-9 שעות לחימה באש בעמיעד, הגיעו צוותי הכיבוי לשליטה בשריפה שפרצה סמוך לעמיעד. 

18 צוותי כיבוי ממחוזות צפון, חוף ומרכז פעלו להשגת שליטה באש לצד כוחות מרט״ג, קק״ל, צה״ל ומשטרת ישראל. 

עם אור ראשון הוזנקו 4 מטוסים מטייסת הכיבוי האווירית ״אלעד״ שסייעו לצוותי הכיבוי להגיע לשליטה באש. 

 

מטוס כיבוי מטיל חומר כיבוי שריפות צילום: כב"ה צפון

מפקד האירוע, מפקד תחנת טבריה, טפסר משנה בוריס אייזנברג: "הצוותים פעלו במהלך הלילה בעצימות גבוהה ובנחישות רבה במשך שעות ארוכות. פעלנו לבלום את השריפה ב-4 גזרות והגענו לשליטה בכל הגזרות. ניתן להעריך כי השריפה כילתה כ-4000 דונם".

קריית שמונה וכפר גלעדי: לאורך כל הלילה ביצעו לוחמי האש פעולות כיבוי ובלימה לשריפה ממש על קו הבתים בקריית שמונה ובכפר גלעדי. יחד עם צוותי הכוננות של כפר גלעדי עצרו הכוחות את האש ומנעו את התפשטות השריפה אל תוך הבתים. 

קרן נפתלי: גם בשעה זו פועלים 4 צוותי כיבוי בשריפה שפרצה אתמול בשעות הצהריים בכדי להשתלט על השריפה. 

בצת מחוז חוף: 7 צוותי כיבוי בשריפת שטח פתוח. 

מכב"ה צפון נמסר: לוחמי האש נאבקים שעות ארוכות בשריפות באזור הצפון בתנאי מזג אוויר קיצוניים תוך חתירה למגע להצלת חיים ולמנוע פגיעה ברכוש. מערך הכבאות ערוך לכל תרחיש. אנו מבקשים מהציבור לגלות ערנות ולחייג 102 ללוחמי האש. 

בשעות האחרונות עלו קריאות ברשתות להגיע לסייע בשריפות בצפון. אנו מבקשים מהציבור להימנע מהגעה לאזור בשל הסכנה משאיפת עשן, פגיעה מהשריפות וסכנת הטילים. אנו פועלים בעוצמה מלאה וכלל האירועים מטופלים על ידי צוותי הכיבוי.

מפקד האירוע בעמיעד, מפקד תחנת טבריה, בוריס אייזנברג: "הצוותים פעלו במהלך הלילה בעצימות גבוהה ובנחישות רבה במשך שעות ארוכות. פעלנו לבלום את השריפה בארבע גזרות והגענו לשליטה בכל הגזרות. ניתן להעריך כי השריפה כילתה כ-4000 דונם".

מפקד תחנת כיבוי האש בגליל, נתן בן שימול, אמר לכאן רשת ב: "יש לנו פה עוד מספר רב של שעות כדי לוודא שהאש לא תתחדש. הירי בשילוב עם הטמפרטורה, חומר הבעירה והלחות הנמוכה עוזרים להתעצמות השריפה בעוצמות גבוהות מהרגיל".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום