לאחר 20 שעות הושגה שליטה על האש - כוחות צה"ל סייעו

18 צוותי כיבוי ממחוזות צפון, חוף ומרכז פעלו להשגת שליטה על האש המשתוללת. עם אור ראשון הוזנקו 4 מטוסים מטייסת הכיבוי האווירית ״אלעד״. כוחות צה"ל יחד עם כוחות כיבוי והצלה פעלו יחד להשגת השליטה על מוקדי השריפות

ישראל לפקוביץ | חדשות בארץ 4.6.2024 | 08:00

מפקד פיקוד הצפון בהערכת המצב בתחנת הכיבוי בקריית שמונה | צילום: דובר צה"ל

הירי הכבד אתמול לעבר הצפון הוביל לשריפות של אלפי דונם. בקריית שמונה כוחות הכיבוי בלמו את האש ומנעו את התפשטות השריפה לבתים. גם בעמיעד הגיעו צוותי הכיבוי לשליטה בשריפה.

מכבאות והצלה לישראל מחוז צפון נמסר על המצב בעמיעד: במהלך הלילה ולאחר למעלה מ-9 שעות לחימה באש, הגיעו צוותי הכיבוי לשליטה בשריפה שפרצה סמוך לעמיעד. 

18 צוותי כיבוי ממחוזות צפון, חוף ומרכז פעלו להשגת שליטה באש לצד כוחות מרט״ג, קק״ל, צה״ל ומשטרת ישראל. 

עם אור ראשון הוזנקו 4 מטוסים מטייסת הכיבוי האווירית ״אלעד״ שסייעו לצוותי הכיבוי להגיע לשליטה באש.

 

השריפה בעמיעד צילום: כב״ה צפון

מפקד האירוע, מפקד תחנת טבריה, טפסר משנה בוריס אייזנברג: ״הצוותים פעלו במהלך הלילה בעצימות גבוהה ובנחישות רבה במשך שעות ארוכות. פעלנו לבלום את השריפה ב-4 גזרות והגענו לשליטה בכל הגזרות. ניתן להעריך כי השריפה כילתה כ-4000 דונם״.

קריית שמונה וכפר גלעדי

לאורך כל הלילה ביצעו לוחמי האש פעולות כיבוי ובלימה לשריפה ממש על קו הבתים בקריית שמונה ובכפר גלעדי. יחד עם צוותי הכוננות של כפר גלעדי עצרו הכוחות את האש ומנעו את התפשטות השריפה אל  תוך הבתים. 

קרן נפתלי

גם בשעה זו פועלים 4 צוותי כיבוי בשריפה שפרצה אתמול בשעות הצהריים בכדי להשתלט על השריפה. 

לוחמי האש ממחוז צפון נאבקים בשריפות ברחבי המחוז קרוב ל-20 שעות ובתנאי מזג אוויר קיצוניים תוך חתירה למגע להציל חיים ולמנוע פגיעה ברכוש.

מלשכת ראש הממשלה נמסר הלילה: ראש הממשלה קיים הערכת מצב עם ראשי זרועות הביטחון לגבי ההתפתחויות בצפון הארץ. ראש ממשלה קיבל תמונת מצב מהרשות הארצית לכבאות והצלה על הפעילות לכיבוי השריפות.

כוחות צה"ל יחד עם כוחות כיבוי והצלה פעלו יחד להשגת השליטה על מוקדי השריפות בצפון הארץ.

 
במהלך הלילה דובר צה"ל מסר כי שישה לוחמי מילואים נפצעו קל משאיפת עשן, במסגרת השתתפות הכוחות במאמצים לכיבוי השריפות. "לוחמי גדוד הכבאות של פיקוד העורף פועלים בשטח ומסייעים לכוחות הכיבוי. הכוחות השיגו שליטה על מוקדי השריפות, ובשלב זה לא נשקפת סכנה לחיי אדם" נמסר.

מבית החולים זיו נמסר הלילה: "חמישה אזרחים שנפגעו קל הובאו למרכז לרפואה דחופה, לאחר שנטלו חלק בכיבוי השריפה בסמוך לעמיעד. מדובר בפגיעות קלות כתוצאה משאיפת עשן. הפצועים עוברים סדרת בדיקות וישוחררו בהמשך".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום