העיתונאים בפוסטים נוקבים: "הפקרתם אותנו כי אנחנו נחמדים מדי"

"לא רחוק היום שבו גם בית הוריי יעלה באש. זה רק עניין של זמן. אף אחד לא יעצור אותה כשהיא תאיים לכלות את חדר ילדותי כפי שאף אחד לא עצר את המחבל ששיגר את הטיל שהרס הכל"

קובי עוזיאלי | תקשורת 4.6.2024 | 07:45

השריפות בצפון | צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

כתב 'כאן' אוריה אלקיים עוקב בדאגה אחר התיעודים המטרידים מהתפשטות הלהבות בעיר קרית שמונה עיר הולדתו ובינתיים מפרסם פוסט בו הוא משתף את תחושותיו.

"כשהבית האחרון בקריית שמונה יעלה באש אל תספידו עיר ואם בישראל, ואל תבקשו מאיתנו לשאת את עול יישוב הארץ במקום שהפקרתם. אל תצפו שנקים מחדש בתים על האדמה שראיתם כיצד היא משחירה".

אלקיים מאשים ואומר: "הרחקתם אותנו כדי שלא נביט במפעלי חיינו מתפוררים ובאלבומי ילדותנו נשרפים. רציתם שלא נרעיש בשעה שטילי בורקאן עושים זאת במקומנו. עכשיו העיר שלנו נשרפת מהר ואתם פועלים לאט. שמונה חודשים אתם פועלים באיטיות בלתי נסבלת בזמן שהאויב רץ אל הגדרות וקובע מחדש את גבולות מדינת ישראל".

 

אוריה אלקיים | צילום: מתוך חשבון ה-X שלו

"לא רחוק היום שבו גם בית הוריי יעלה באש. זה רק עניין של זמן. אף אחד לא יעצור אותה כשהיא תאיים לכלות את חדר ילדותי כפי שאף אחד לא עצר את המחבל ששיגר את הטיל שהרס הכל".

"הרגלתם אותנו לחיות בדיוק כך. במציאות של רקטות מכל הסוגים. כשאומות העולם מטיחות בנו שקרים, אתם שואלים אותן מה הן היו עושות אילו טילים היו נופלים על ניו-יורק, או על לונדון או על ברלין. ואנחנו שואלים, מה אתם עושים כשטיל נופל על המרכז המסחרי של קריית שמונה, על בית בשדרות, או על יקב באביבים?".

"מתי תתנו לנו דין וחשבון על עשרות שנים של גשמי אש ועופרת? מתי תעמדו מולנו, תשפילו מבט ותגידו: לא שיערנו מה עושה אזעקה ללבו של ילד".

 

התכתבות וואטסאפ | צילום: מרשת X של אוריה אלקיים

"הפקרתם אותנו כי אנחנו נחמדים מדי. כי אנו מכירים בצורך לתת לצה"ל לנצח, בעוד אתם לא. כי אתם יודעים שנרגש באולפני הטלויזיה כשנאמר שנחזור הביתה, למרות הכל. למרות שאין בית ולמרות שנותרנו חסרי כל. נצהיר: "עוד נצמיח ירוק מהשחור-שחור הזה, כי בית לא עוזבים". ואתם תראו בנו אזרחים טובים. כנועים. צייתנים. בעוד אתם מנהיגים הססנים. מתעלמים. מפקירים".

"כשהבתים האחרונים בקריית שמונה, שלומי, אביבים, מנרה, מרגליות, כפר יובל, מלכיה, רמות נפתלי, יעלו באש, אל תדברו אלינו כלל. מטוב עד רע. אל תבקשו שנצביע לכם, שנצדיע לכם, או שנריע לכם.

אל תנחמו אותנו ואל תצטלמו בבתינו המפויחים. ובעיקר, אל תבקשו מאיתנו להתחיל הכל מהתחלה". כך אוריה אלקיים בפוסט הלילי הנוגע ללב.

דורון קדוש: "הבית שלנו עולה באש - הצפון האהוב הופקר"

גם הכתב הצבאי של גלי צה"ל פרסם פוסט נוקב וכתב: "הבית שלנו עולה באש הלילה. הצפון הוא הבית שלי, אבל הלילה הזה כל אזרח במדינה צריך לראות את עצמו כאילו הוא תושב הצפון, ולחשוב אם הוא היה מסכים לראות ככה את הבית שלו.

הצפון האהוב שלנו הופקר. רוב השריפות הלילה בצפון הן תוצאה של שיגורי חזבאללה. הם ירו היום עשרות רקטות לשטחים פתוחים, שעכשיו עולים באש.

אם נמשיך לספר לעצמנו שאלה ״רק שטחים פתוחים״, הצפון האהוב שלנו ייהפך לעוטף עזה, ששדותיו נשרפו, שוב ושוב בכל קיץ, עד שסתיו אחד, נשרפו שם בני אדם", כך קדוש.

עמית סגל: "חיזבאללה לא מורתע"

הפרשן הפוליטי עמית סגל כתב: שמונה חודשים של ניהול הסכסוך בצפון כשלו. אפשר לאהוב, אפשר לא לאהוב. זו המציאות. הצפרדע מתבשלת בחום הולך וגובר. 

אפשר לחסל רוכב אופנוע ולחסל מחסני נשק ולספור מחבלי חיזבאללה מחוסלים. אפשר גם לספר לעצמנו סיפורים על נזק כבד לחיזבאללה. מי שמורתע לא מתנהג כך". כך סגל.

כתב הפלילים והמשפט של 'בחדרי חרדים', אבי גדלוביץ' הגיב וכתב: "מה שקורה בצפון זהו מחדל עצום שרשום בעיקר על הממשלה וראשיה. אבל רק להזכיר שרבים מאלו שזועמים עכשיו על חוסר הפעולה מול חיזבאללה וטוענים לרפיסות - זה אותם שדוחקים השכם והערב ללכת לעסקת חטופים תוך מתקפה על נתניהו, גם במחיר של סיום את המלחמה בדרום - מה שכנראה יביא בעתיד לטבח נוסף, הצתות בגליל, עוד מלחמה בצפון וחוזר חלילה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום