הצפון עולה בלהבות: שריפות ענק ממשיכות להשתולל, כוחות הוקפצו מהמרכז

הירי לעבר הצפון הוביל לשריפות ענק שמשתוללות בעיר קריית שמונה וסביבותיה. אש נאחזה בגגות הבתים. חלק מהבתים כבר נשרפו כליל | כביש 90 בין קריית שמונה למטולה נסגר לתנועה מחשש לנהגים | הוכרזה פקודת אש וצוותים ממחוזות אחרים עולים לצפון לסייע במאמצי הכיבוי

ישראל לפקוביץ | חדשות בארץ 4.6.2024 | 00:00

כפר גלעדי בוער | צילום: צילום מסך

הירי הכבד לעבר הצפון הוביל לשריפות אלפי דונמים. משעות הצהריים (שני) משתוללות שריפות בקריית שמונה, צוותי כיבוי רבים פועלים בעיר, האש אחזה בגגות בתים שעולים באש. חלק מהבתים כבר נשרפו. כביש 90 בין קריית שמונה למטולה נסגר לתנועה.

אל הכוחות בשטח הצטרפו צוותי כיבוי מפיקוד העורף וצוותי כיבוי נוספים ממחוז מרכז של כבאות והצלה לישראל עושים דרכם למקום. משטרת ישראל חסמה את כביש 85 לשני הכיוונים מצומת קדרים לעמיעד. הוכרזה פקודת אש עם סיוע ממחוזות שונים בארץ.

כוחות משטרה של המחוז הצפוני פועלים בשעות האחרונות במספר מוקדי שרפות שפרצו באזורים שונים באצבע הגליל החל משעות הצהריים.

חפ"ק משולב של כוחות הביטחון וההצלה פועל במקום  ובהתאם להערכת מצב שבוצעה בין הגופים הפועלים בשטח הוחלט על פינוי מספר בתים מתושבים שנשארו בעיר קרית שמונה בקו ראשון לשטחים הפתוחים.

 

שריפות ענק בצפון צילום: באדיבות המצלם

כוחות המשטרה עוסקים כעת בפינוי הבתים, מכווינים את התנועה ומבצעים סריקות באזורים השונים בעוד כוחות הכיבוי בסיוע גורמים שונים מסייעים בפעולות הכיבוי.

האש משתוללת במטולה, קרן נפתלי, אליפלט, מבוא חמה, נטור, תל סאקי וגם ליד שלומי שבגליל המערבי, אחד המוקדים הוא כאמור הקיבוץ המפונה כפר גלעדי, שהשריפה בו מסכנות את בתיו. "אנחנו פה לבד", סיפר ניסן זאבי, חבר הקיבוץ. לדבריו, "האש תפסה את מטע האבוקדו של הקיבוץ ומאיימת לשרוף את המלון. כולנו בכיתת הכוננות עושים הכול כדי להגן על הבית שלנו מהאש".

כוחות הכיבוי עדכנו כי נכון לשעה 23:30 על מוקדי השריפות בצפון: עמיעד - במקום פועלים 10 צוותי כיבוי ו-7 צוותים נוספים בדרכם. המאמץ המרכזי לבלום את האש ולהגן על היישוב כחל. אין סכנה למחנה עמיעד. הצוותים הגיעו להכלה של השריפה בחזית הצפון מזרחית. לצד לוחמי האש מסייעים כוחות מרט״ג, קק״ל, משטרת ישראל וצה״ל.

קריית שמונה ורכס רמים - 13 צוותי כיבוי ממשיכים בפעולות כיבוי ובהגנה על קו הבתים.

קרן נפתלי - 5 צוותי כיבוי עובדים ב-2 גזרות לבלימת התפשטות האש ולהכלת השריפה.

לוחמי האש נאבקים בשריפות ברחבי המחוז זה למעלה מ-13 שעות בתנאי מזג אוויר קיצוניים ותוך חתירה למגע להגנה על הבתים, להציל חיים ורכוש.

לצד צוותי הכיבוי ממחוז צפון פועלים גם צוותים ממחוז חוף וממחוז מרכז וכן כבאים כתומים של פיקוד העורף אשר מתגברים את הכוחות ומסייעים במאמצי הכיבוי.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום