הצפון בוער: בתים עולים באש בקריית שמונה - 15 מוקדי שריפות

שריפות שפרצו ברכס רמים אמש התלקחו מחדש לקראת הערב. פרגולות החלו לבעור כולל גג של בית. במרחב גליל-גולן בלבד יש 15 מוקדי שריפות, מרביתן בעקבות ירי רקטות ביום שרבי במיוחד. לוחמי האש בקריית שמונה הצליחו להשתלט על השרפה שפרצה בעיר, בסמוך לישיבת ההסדר

ישראל לפקוביץ | חרבות ברזל 3.6.2024 | 21:48

השריפה ברכס רמים | צילום: דוברות כבאות והצלה

לאחר שהצפון חטף עשרות רקטות וכטב"מים שהגיעו עד לעכו, גם שריפות התפשטו בצפון, דליקות שפרצו אתמול וכובו התלקחו מחדש ומאיימות על הבתים בקריית שמונה ובמרגליות.

 

שריפות בקרית שמונה צילום: טוויטר ינון מגל

שריפות ענק התלקחו שוב ברכס רמים, צפונית לקריית שמונה. צוותי כיבוי רבים הוזעקו למקום, ובעקבות סכנה לבתים בקריית שמונה ובמרגליות, תושבים שנשארו באזור קיבלו הנחיה להתפנות.

 

שריפה פרצה סמוך למחנה נעורה ליד עפולה צילום: באדיבות המצלם

בסביבות השעה 20:00 עדכנו מרשות הכבאות כי השריפה מתפשטת לעבר שכונה בצפון העיר. מדוברות כבאות והצלה לישראל מחוז צפון נמסר לפני כשעה: "השריפה מתפשטת לעבר שכונת בימת תל חי בצפון העיר. צוותי הכיבוי במקום נלחמים בלהבות הגבוהות כדי למנוע התפשטות לעבר הבתים. כרגע ניתן לדווח על מספר חצרות ופרגולות שנדלקו וכן גג של בית שנתפס באש".

מרשות הכבאות עדכנו בשעה 21:30: קריית שמונה - 10 צוותי כיבוי פרוסים ברחבי העיר ומבצעים הגנה על קו הבתים בשכונות. קרן נפתלי - לוחמי האש פועלים בשריפה. עמיעד - שריפה נרחבת בסמוך למחצבה, לוחמי האש פועלים במקום ומבצעים הגנה על היישוב כחל. מבוא חמה - שריפה עקב נפילה. בשליטה. תל סאקי - צוותי כיבוי ובוקרים ממועצה איזורית גולן פועלים במקום. 

בווינט דווח כי במרחב גליל-גולן בלבד יש 15 מוקדי שריפות, מרביתן בעקבות ירי רקטות ביום שרבי במיוחד, הטמפרטורה הגיעה בקריית שמונה ובאזור הכינרת ליותר מ-43 מעלות.

השרפה שפרצה בקריית שמונה התפשטה עד שכוחות כיבוי האש השיגו עליה שליטה במרחק זעום מישיבת ההסדר בעיר. יש לציין כי תלמידי הישיבה ורבניה מפונים מתחילת המלחמה ונמצאים כעת ביישוב נחלים במרכז הארץ. לאחר שלוחמי האש השיגו שליטה על השרפה, ניידת כיבוי אש הוצבה במוסדות הישיבה במידה והאש תתלקח מחדש.

הרב אריאל ברקאי, ראש ישיבת קרית שמונה מסר: "אנו מחזקים את ידי לוחמי האש ואת חברי כיתת הכוננות הפועלים בשבועות האחרונים בכיבוי שריפות בעירנו האהובה . אנו תלמידי ורבני הישיבה יחד עם כל אנשי העיר רחוקים פיזית אבל לבנו אל עירנו כל העת, אנו בתפילה ויחד עמה קריאה לממשלתנו לפעול בנחרצות ובעוז כדי להשיב את הבטחון לצפון ולהרים את כבוד ישראל"

 

השריפה בסמוך לישיבה | צילום: באדיבות המצלם

דובר עיריית קריית שמונה דורון שנפר מסר: "בהוראת כוחות הכיבוי ומשטרת קריית שמונה התחלנו בפינוי התושבים שמתגוררים ברחוב קק"ל ושנשארו בעיר למרות הפינוי. אנו עוברים מבית לבית ומבקשים ממי שנמצא בבתים להתפנות מיד".

מפקד המחוז תת-טפסר יאיר אלקיים מסר: "נישאר כאן עד שנשתלט על האש ונשמור על הבתים של התושבים. נילחם על כל בית. נעבוד בלי הפסקה עד שנכבה את האש".

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום