דוד לוי ז"ל הובא למנוחות: "מנהיג פורץ דרך"

השר לשעבר דוד לוי הובא היום למנוחות בבית שאן. הנשיא הרצוג: "כשר חוץ מיתולוגי הוא כתב פרקים בספר דברי הימים של המדינה". בתו, הח"כית לשעבר אורלי לוי: "נסיבות החיים הולידו את המנהיג שבך"

שלו שינברג | פוליטי 3.6.2024 | 18:45

השר לשעבר דוד לוי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חבר הכנסת ושר החוץ לשעבר דוד לוי שהלך לעולמו אתמול בגיל 86, הובא למנוחות בבית העלמין בבית שאן, בנוכחות של למעלה מאלף אנשים. לוי כיהן בתפקידים מיניסטריאלים שונים במשך כ-20 שנים. 

הנשיא יצחק הרצוג ספד ללוי: "כאן באדמת בית שאן אנו נפרדים בכאב ממך, מופת של ציונות, נחישות ואהבת ישראל". הרצוג ציין כי לוי "השאיר חותם לדורות. כשר חוץ מיתולוגי הוא כתב פרקים בספר דברי הימים של המדינה, בשפתו העשירה. זכינו לעבוד איתו, אנחנו מתגעגעים לדוד לוי". 

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה ספד: "עבור רבים רבים בעם ישראל - היית סמל. סמל לרוח האדם וליכולותיו, גם אם לא גדל עם כפית זהב בפה, סמל להתמדה ולביטוי – יגעת ומצאת – תאמין. סמל לדאגה לחלש וסמל לבנות ולבני עדות המזרח, שעד אליך, לא ידעו שגם הם יכולים. היום, והרבה בזכותך – אנחנו יודעים".

עוד הוסיף אחונה: "ברגישותך, בחוכמתך, במתינותך ובשיקול דעתך, טיפסת לא רק במעלה הבניינים שבנית, אלא גם במעלה לבבות האנשים. אני עצמי לא זכיתי בימים ההם להכיר אותך באופן אישי, אבל הכרתי את הדמות הציבורית שלך – והייתי גאה. גאה בדרך שעשית, גאה בדמות המלכותית מלאת ההוד שקרנה ממבטך ומהופעתך המרשימה, גאה בשפה העברית שנשמעה תנ"כית ממש בפיך, גאה בכך שזו היא מדינת ישראל, שאותה ייצגת בכבוד רב".

בתו, ח"כ לשעבר אורלי לוי-אבקסיס, ספדה: "אבא, איזו שליחות הייתה לך, לשם שמיים ולמען עמך ישראל. השליחות הייתה לא קלה ולא סלולה, מדהים שאפילו על המובן מאליו היה צריך להילחם פה. נסיבות החיים הולידו את המנהיג שבך".

סא"ל דוד לוי ספד בדמעות לסבו: "השארת בור. לשאת את שמך – תיק כבד... החוכמה, כמה חוכמה הייתה בך, סבא, חוכמה שהייתה יכולה למלא אוקיינוסים. אתה, שיכולת לנאום על כל נושא בעולם כולו כאילו עשית עליו מחקר מעמיק, משבט המאיה ועד להתחממות הגלובלית של כדור הארץ, ותמיד היית קושר את זה ליהדות. כמה שיעורים לחיים קיבלנו ממך, סבא היקר, לימדת אותנו לעמוד על שלנו גם כשאנחנו נגד הזרם – כל עוד אנחנו מאמינים בצדקת הדרך – ושעבור הצדק והאמת משלמים לעיתים מחירים יקרים".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום