פרסום ראשון: המפכ"ל הורה לפתוח בהליך משמעתי מול הקצין האלים

אחרי התיעוד שנחשף אמש כאן באתר: מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, הורה הבוקר לפתוח בהליך משמעתי מול הקצין האלים ממשטרת ירושלים, שתועד מטיח ילד חרדי כבן 11 במהלך הפגנה כנגד חוק הגיוס | פרסום ראשון

ליפא גינסברגר | חדשות בארץ 3.6.2024 | 08:42

האירוע המטריד | צילום: באדיבות המצלם

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי שצפה בתיעוד המטריד שנחשף אתמול ב'בחדרי חרדים', בו תועד קצין ממשטרת מחוז ירושלים מטיח בחוזקה ילד חרדי בן 11.5, במהלך הפגנת הפלג שהתקיימה בירושלים ביום חמישי ערב ל"ג בעומר, דרש לקבל לידיו מקבץ תיעודים על התנהלות דומה של אותו קצין.

לאחר שהמפכ"ל נחשף לכלל התיעודים שהובאו לפניו, ולאחר שיחה שערך בנושא עם השר לביטחון פנים, איתמר בן גביר, הבוקר הורה המפכ"ל לפתוח לאלתר בהליך משמעתי מול הקצין.

השר בן גביר בתגובה לפניית 'בחדרי חרדים': ״במשמרת שלי שוטרי ושוטרות משטרת ישראל קיבלו את הגיבוי הגדול ביותר לביצוע הפעילות שלהם, אבל אין שום הצדקה בשום תנאי להשתמש באלימות כלפי אזרחים. אין מקום במשטרת ישראל לשוטרים אלימים״

עוד אומר בן גביר: "אני מצפה כי המפכ״ל שבתאי יערוך בירור וימצא את השוטר האשם, וימצא עימו את הדין, ויפעל למיגור האלימות נגד חרדים".

 

הקצין מטיח את הילד החרדי צילום: בחדרי חרדים

 

כזכור, כפי שנחשף אמש לראשונה כאן ב'בחדרי', לפני כשבועיים התקיימה בירושלים הפגנה של 'הפלג' שבראשות הגר"צ פרידמן - נגד חוק הגיוס, במהלכה המוחים חסמו בגופם את התנועה ברחוב שרי ישראל.

בתיעוד מטריד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' מאותה הפגנה נראה קצין בילוש במשטרת מחוז ירושלים ניגש לילד כבן 11.5 בשם אלעזר מנחם לובצקי, מרים ומטיח אותו בחוזקה חזרה על הכביש. הילד נותר קפוא במקום הנפילה למשך מספר שניות כשהוא תופס את ראשו בעקבות הכאבים - ולאחר מכן מתרומם ובוכה מעוצמת המכה במשך דקות ארוכות.

בתיעוד נראה כי מצבו של הילד כלל לא מעניין את הקצין, שלא הגיש לו עזרה, ואף לא בדק את תוצאות מעשיו. לאחר מס' דקות הילד פונה באמבולנס לבית החולים הדסה עין כרם שם עבר בדיקות רפואיות. כאשר בימים אלו הילד אינו יכול ללכת על רגליו וממתין לתוצאות הבדיקות.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום