גלעד ארדן: "האו״ם מהווה איום לא רק על ישראל אלא על העולם כולו"

את הדברים אמר שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן בכנס ירושלים של קבוצת "בשבע" בניו יורק. עוד אמר ארדן: "לפעמים אני תוהה האם ישראל צריכה להמשיך ולהיות חברה בארגון כמו האו״ם"

יענקי פרבר | מדיני 2.6.2024 | 21:55

גלעד ארדן בכנס | צילום: חיים טויטו-כנס בשבע בניו יורק

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן דיבר בכנס 'בשבע' בניו יורק על האו"ם ועל החטופים על רקע הצעדה השנתית בתמיכה בישראל: "הצעדה השנה הייתה מרגשת יותר מתמיד עם משפחות החטופים, המשפחות השכולות ואלפי אלפים של תומכי ישראל שנטעו בי את האמונה שלא נפסיק להילחם, לא נפסיק, עד שחמאס יושמד".

לדבריו: "נאמר לי שוב ושוב על ידי המשפחות שלא איבדנו את יקירנו לשווא, כדי שחמאס ישאר בשלטון. ישראל חסרה לי, ארבע שנות גלות הספיקו לי והגיע זמני לשוב הביתה ולהיות עם עמי בזמן הימים הקשים האלה. זאת בנוסף, לשני ילדי שאמורים להתחיל את המסגרות הצבאיות"

עוד הוסיף ארדן: "האו״ם מהווה איום לא רק על ישראל אלא על העולם כולו מכיוון שהוא ארגון שהשתנה באופן דרמטי מאז 1948 ולא מחזיק עוד באותם ערכי יסוד. אינטרסים פוליטיים רבים שמניעים את ההחלטות באו״ם נועדו ללבן את מעשיהן של מדינות כמו רוסיה, שבהצבעותיהן מכוונות נגד ישראל אך ישנו אינטרס חבוי אחר שם".

לגבי השתתפות של ישראל באו"ם, אמר שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן: "לפעמים אני תוהה האם ישראל צריכה להמשיך ולהיות חברה בארגון כמו האו״ם, אך בשביל הכבוד הלאומי של ישראל ובשביל החברים שנשארו לנו בקרב אומות העולם, אני חושב שזה עדיין חשוב להיות שם. לצד זאת, צריך לעודד מאמצים למנוע מימון של ארגוני האו״ם על ידי מדינות כדוגמת הולנד. ישראל צריכה לייצר את המועדון הפנימי שלה בקרב המדינות החברות באו״ם, המדינות שתומכות באמת ובתמים בערכים דמוקרטיים".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום