בכירים בסביבת נתניהו: הסיכוי לעסקה - נמוך מאוד

בכירים בסביבת נתניהו אמרו לאחר הצהרת הנשיא ביידן בה חשף את ההצעה הישראלית כי "אין מה לדבר כרגע על שיקולים פוליטיים, כי כרגע אין שום אינדיקציה שחמאס מעוניין בעסקה". הגורמים הביעו פסימיות מהסיכויים להגיע לעסקה

שלו שינברג | פוליטי 2.6.2024 | 21:01

נתניהו במליאת הכנסת | צילום: שאטרסטוק

אחרי הצהרת הנשיא ביידן בה חשף את ההצעה הישראלית לעסקת חטופים, בישראל מצננים את ההתלהבות ומבהירים: הסיכויים לעסקה קטנים. 

בכירים בסביבת נתניהו אמרו ל'חדשות 13': "נקודת המוצא שלנו היא שגם הפעם הולכים למבוי סתום. הסיכוי לעסקה - נמוך מאוד.אין מה לדבר כרגע על שיקולים פוליטיים, כי כרגע אין שום אינדיקציה שחמאס מעוניין בעסקה". 

ב'חדשות 14' דווח כי בסביבת נתניהו מעריכים שהעסקה אם תצא לפועל, לא תעבור לשלב השני. בסביבת נתניהו סבורים שבן גביר וסמוטריץ' לא יפרשו למרות האיומים. 

כזכור, ביידן חשף בנאום שנשא את שלושת שלבים לסיום המלחמה ברצועת עזה לה הסכימה ישראל וקרא לצדדים לקבלה. ביידן מתח ביקורת על ראש הממשלה נתניהו כשאמר כי "מרדף אחרי 'ניצחון מוחלט' לא יביא לתבוסת חמאס - ולא יחזיר את החטופים".

ביידן פירט את המאמצים לסיום המלחמה בעזה, ואמר כי ישראל הציעה "מפת דרכים להפסקת אש ושחרור החטופים". לדבריו, במסגרת השלב הראשון, אזרחים פלסטינים יחזרו לבתיהם, כולל בצפון הרצועה. כמו כן, הסיוע ההומניטרי שייכנס לעזה יעלה ל-600 משאיות מדי יום. "יש שבויים אמריקנים שישוחררו בשלב הזה, ואנחנו רוצים אותם בבית", אמר ביידן.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום