סבב מבחני בטיחות חדש: מי הצטיין ומי כשל

רכב שטח גרמני שמשווק גם בישראל קיבל ציון נאה של חמישה כוכבי בטיחות. לעומתן טורניאו קאסטום שאינו משווק בישראל לא זכה לציון גבוה של חמישה כוכבים

רוני נאק | רכב ותחבורה 2.6.2024 | 16:39

מבחן ריסוק לפולקסווגן. הציון טוב אבל יש הערות | צילום: ENCAP

ארגון הבטיחות האירופי יורו אנקאפ (ENCAP), אשר נחשב כיום לגוף המחמיר ביותר באירופה והמשפיע ביותר בכל הקשור במבחני בטיחות לרכב מפרסם את תוצאות מבחני הבטיחות של מספר דגמים חדשים, חלקם הם כאלה שמשווקים בישראל.

במקרה של המבחנים של יורו אנקאפ, הארגון בעצם עושה את מה שאנחנו לא יכולים לעשות בכביש הציבורי למרבה המזל, כלומר מרסק מכוניות בשלל מצבים, וכך ניתן לדעת האם הן בטוחות ומה יקרה למי שיושב באוטו בזמן תאונה.

הדגם הראשון שנבחן על ידי הארגון היה הטיגואן של פולקסווגן. רכב הכביש שטח הגרמני משווק גם בישראל. לפי הנתונים שמפרסם הארגון הטיגואן קיבל ציון נאה של חמישה כוכבי בטיחות, שהוא הציון הגבוה ביותר.

אבל, לארגון הייתה גם ביקורת: לפי ניתוח של תוצאות מבחני הבטיחות בובת הנוסע האחורי נפגעה באזור החזה. בנוסף התגלה קרע באחת מכריות האוויר.

לצד הפולקסווגן נבחן דגם סיני שאינו משווק בישראל: מיפה 7 של יצרנית הרכב הסינית מקסוס. המיפה 7 קיבל ציון של חמישה כוכבי בטיחות. לצד אלה נבדקו לראשונה שני דגמים חשובים שמשווקים בישראל: ה 001 של זיקר וה X של זיקר.

בשני הדגמים האלה החדשות טובות מאוד: ציוני הבטיחות של שניהם היו הגבוהים ביותר: חמישה כוכבי בטיחות. במקרה של ה-001 של זיקר מצוין כי העובדה שיש לה כרית אוויר מרכזית, מאפיין שלא נפוץ עדיין ברכבים רבים, תורמת לבטיחות של הרכב. גם הזיקר X זכה לשבחים על אותה תכונה.

הדגם האחרון שנבחן היה פורד מסחרית: טורניאו קאסטום שאינו משווק בישראל. הפורד לא זכה לציון גבוה של חמישה כוכבים והסתפק בשלושה כוכבי בטיחות בלבד דבר שצריך להניף דגל אדום לכל נהג שבטיחות בראש מעייניו.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום