הפנייה של השר למפכ"ל בעקבות חשיפת 'בחדרי': "דין וחשבון עד הערב" | פרסום ראשון

אחרי פרסום התיעוד המזעזע, השר בן גביר פנה למפכ"ל: "מבקש לקבל עד הערב דין וחשבון" | מח"ש בודקת את האירוע

אבי גדלוביץ' | חדשות בארץ 2.6.2024 | 17:56

המפכ"ל ובן גביר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר פנה אחר הצהריים ראשון (ראשון) למפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי, בעקבות התיעוד המזעזע שנחשף הבוקר ב'בחדרי חרדים', בו נראה קצין משטרה נוהג באלימות כלפי ילד, שנפגע באופן קשה. בן גביר, כך נודע ל'בחדרי חרדים', ביקש מהמפכ"ל לקבל "עד הערב דין וחשבון" בעקבות התיעוד. 

"במשמרת שלי שוטרי ושוטרות משטרת ישראל קיבלו את הגיבוי הגדול ביותר לביצוע הפעילות שלהם, אבל אין שום הצדקה בשום תנאי להשתמש באלימות כלפי אזרחים", אמר בן גביר. "אין מקום במשטרת ישראל לשוטרים אלימים".

בסביבתו של בן גביר אמרו כי השר מצפה שהמפכ"ל שבתאי יערוך בירור וימצא את השוטר האשם, וימצא עימו את הדין, ויפעל למיגור האלימות נגד חרדים.

מוקדם יותר החליטה מח"ש לפתוח בבדיקת האירוע שתיעוד ממנו חשף הבוקר יאיר לוי ב'בחדרי חרדים'. בתיעוד נראה קצין משטרה מטיח ילד כבן 12 על הקרקע במהלך הפגנת הפלג הקיצוני ב'פלג הירושלמי'. האירוע התרחש בהפגנת הפלג של הרב צבי פרידמן ביום חמישי, ערב ל"ג בעומר.

עדויות שהגיעו ל'בחדרי חרדים' מעלות כי אין זו הפעם הראשונה שאותו קצין מפעיל כוח לא סביר וכי ישנם מספר לא קטן של תיעודים בהם הקצין תועד נוהג לכאורה באלימות כלפי מפגינים חרדים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום