פער מטורף של כ- 70% בהשוואת מחירים בין המותגים

פער של 69% אחוזים בין סל מוצרי המותג המוביל לבין סל המוצרים התחליפיים | בחלק מהמוצרים נמצא פער של יותר מ-300% בין מחיר המותג המוביל ובין מחיר מוצר תחליפי | פער של 36% בין הרשת היקרה ביותר לרשת הזולה ביותר עבור סל המוצרים שנבדקו

קובי ברקת | כלכלי 2.6.2024 | 15:30

סניף של שופרסל דיל | צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

40 קטגוריות ובהן למעלה מ-180 מוצרים (מותגים מובילים ומותגים מתחרים כולל המותג הפרטי), נבדקו על ידי משרד הכלכלה והתעשייה והושוו לקראת חג השבועות. הבדיקה, אשר התבצעה ביום שני ה-27.5.24, התבססה על נתוני מחירים עבור השבוע שבין ה-19.5-25.5. 

קטגוריות הצריכה והמוצרים שנבדקו הן ממגוון רחב של קטגוריות המזוהות עם חג השבועות, ובראשן מוצרי חלב, ירקות קפואים, מוצרי בצק קפוא, פסטות, שמנים ועוד. הבדיקה נועדה לספק לצרכנים מידע אודות פערי המחירים בין המותגים השונים. 

בבחינה של סל המותגים המובילים מול סל המותגים הזולים בכל קטגוריה, ישנו פער של כ69% בין הסלים!

להלן דוגמאות לפערי מחירים הגדולים ביותר בין המותג המוביל למותג הזול:

 

נתונים | צילום: משרד הכלכלה

מחישוב נתונים על בסיס 40 המותגים המובילים מבחינת היקף המכר הכספי (מותג אחד בכל קטגוריה), עולה כי ישנם פערים של 36% כ-236 ₪, בין הרשת הזולה ביותר לרשת היקרה ביותר.

 

נתונים | צילום: משרד הכלכלה

מיכל פינק, ראש מערך אסטרטגיה ומדיניות במשרד הכלכלה והתעשייה אמרה: "ערנות ונחישות הצרכנים היא הכרחית להפחתת יוקר המחיה. על רקע נתוני הסל אנו ממליצים לצרכנים להשוות מחירים בין מותג מוביל למותגים זולים יותר, לא להתפתות דווקא למותגים מוכרים ולנסות גם מוצרים חדשים לפצל קניות בין רשתות שונות במידה ונמצאים פערים משמעותיים בין מוצרים, להשוות באפליקציות ועוד. המאבק ביוקר המחיה משותף לממשלה ולצרכנים והישגים בו יגיעו בפעולה משותפת".

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום