ירידה משמעותית בתחושת ההישג של צה"ל בעזה

סקר חרבות ברזל לחודש מאי של המכון למחקרי ביטחון לאומי חושף כי רק 34% מהציבור היהודי שבע רצון במידה גבוהה מההישגים המבצעיים של צה"ל בעזה. מדובר בירידה משמעותית בהשוואה לחודש נובמבר

מאיר גלבוע | חרבות ברזל 2.6.2024 | 16:30

מלחמת חרבות ברזל | צילום: דובר צה"ל

התמשכות המערכה בעזה, לצד תחושת דשדוש בלחימה ומחיר הדמים שנגבה גם באזורים בהם שלט צה״ל בעבר, מובילים לירידה ניכרת בתפיסת ההישג של הציבור הישראלי בתום 7 חודשים למלחמת חרבות ברזל. סימני שאלה לגבי תכלית המלחמה וחוסר ההצלחה בהשבת חטופים מקרינים אף הם על תפיסה זו.

סקר חרבות ברזל לחודש מאי של המכון למחקרי ביטחון לאומי חושף כי רק 34% מהציבור היהודי שבע רצון במידה גבוהה מההישגים המבצעיים של צה"ל בעזה. מדובר בירידה משמעותית בהשוואה לחודש נובמבר (52%).

סקר מאי של המכון למחקרי ביטחון לאומי | צילום: המכון למחקרי ביטחון לאומי

ירידה נוספת נרשמה בתפיסת הניצחון של הציבור. כ-61% מהציבור העיד כי הוא בטוח או חושב שצה"ל ינצח בעזה, בהשוואה ל-92% מהנשאלים בחודש אוקטובר.

נתוני הסקר חושפים גם ירידה בתמיכה במטרות המלחמה ובסיכויים להשיגן. בעוד ש-84% מהציבור הביע תמיכה במידה רבה מאד במיטוט שלטון חמאס כמטרת המלחמה בסקר אוקטובר, הרי בסקר מאי ענו כך רק 61% מהנסקרים. בנוסף, 46% מהציבור סבור כי מטרות המלחמה יושגו במידה נמוכה או לא יושגו כלל.

לבסוף, סקר מאי מעלה נתונים עגומים לפיהם 57% מהציבור חושב או בטוח כי מדינת ישראל לא פועלת באופן מספק לשחרור חטופים. נתונים מדאיגים אלו מלמדים על אפשרות סדיקה בקונצנזוס הישראלי סביב המלחמה וצדקת המשכה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום