תקרית חמורה: אלמונים הסתננו למוצב בגבול ותקפו חייל

אלמונים הצליחו להיכנס למוצב שעליו השתלטו מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר, ותקפו את אחד החיילים. צה"ל: "אירוע חמור, נפתחה חקירת מצ"ח"

ישראל לפקוביץ | חדשות בארץ 2.6.2024 | 15:47

מלחמת חרבות ברזל | צילום: דובר צה"ל

חייל במוצב צה"ל בעוטף עזה הותקף בידי אלמונים שהצליחו להסתנן לבסיס דרך הש"ג. כרמלה מנשה דיווחה בתכנית "בחצי היום" בכאן רשת ב' על מחדל אבטחה חמור במיוחד חודשים ספורים אחרי הטבח בעוטף, בו השתלטו מחבלי חמאס על המוצב המדובר, שנמצא 50 מטרים בלבד מגבול הרצועה.

על פי הדיווח בעיצומו של יום הזיכרון, בשעה ארבע לפנות בוקר, רכב שחור מסוג אאודי הגיע לש"ג. אלמונים ברכב מסרו לשומר את שמו של אחד הנגדים במוצב, ולא התבקשו על ידו להציג חוגר, תעודה מזהה או פרטים אישיים, וזה אישר להם להיכנס פנימה.

לאחר כניסתם הגיעו האלמונים עד לחדר שם שהה חייל אותו חיפשו. הם סגרו את הדלת, ניגשו אליו צעקו לעברו "בפעם הבאה אל תדבר", ריססו אותו בגז פלפל והיכו אותו באגרופים בפניו ובכל חלקי גופו. לאחר מכן, עזבו האלמונים את המקום עם הרכב דרך השער שממנו נכנסו, כשהשומר עדיין עומד בשער.

החייל המותקף הזעיק את מפקדו. השניים פנו לש"ג כדי לשמוע על אותם אלמונים שחדרו לבסיס. החייל עצמו פונה לטיפול במיון בבית החולים ברזילי ונשלח לביתו לחופשה בת חודש.

החייל המותקף סיפר לכאן חדשות. "יכולתי לפתוח עליהם באש. אין לי אויבים, אין לי שום קשר עם עבריינים, אין לי שום תלונות במשטרה. הם היו לבושים בבגדים אזרחיים, אני עד עכשיו בטראומה".

מצה"ל נמסר: "מדובר באירוע חמור בעקבותיו נהלי האבטחה חודדו אל מול חיילי הגדוד. בנוסף, נפתחה חקירה של המשטרה הצבאית החוקרת. עם סיומה, יועברו ממצאיה לבחינת הפרקליטות הצבאית. מטבע הדברים, לא ניתן לפרט אודות חקירה שמתנהלת".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום