ראש אמ"ן לשעבר: "נאום ביידן משפר את מצבה של ישראל"

"אם חמאס יסכים למתווה שישראל שמה על השולחן ניתן יהיה להחזיר חטופים, אם סינוואר יסרב או ימסמס תהיה לישראל לגיטימציה להעצים את פעולתה ברפיח"

מאיר גלבוע | חרבות ברזל 2.6.2024 | 13:45

נתניהו / ביידן | צילום: צלמי פלאש 90 / בחדרי חרדים

אלוף (מיל') עמוס ידלין, בעברו ראש אגף המודיעין בצה"ל, מסביר מדוע נאומו של הנשיא ביידן מציב את ישראל בעמדה אסטרטגית טובה - בין עם חמאס יקבל את העסקה או יסרב לה.

"נאום הנשיא ביידן משפר את מצבה של ישראל", טוען אלוף (מיל') עמוס ידלין, ומסביר מדוע: "אם חמאס יסכים למתווה שישראל שמה על השולחן ניתן יהיה להחזיר חטופים, לשמר לגיטימציה לפעולה נגד מאמצי חמאס לשקם את כוחו הצבאי ואף לגבש קואליציה לייבוש מקורותיו של חמאס לאורך זמן, כולל בסגירת גבול הרצועה עם מצרים".

"כך", הוא מוסיף, "יתאפשר לישראל להתמקד בגיבוש מענה אפקטיבי לאיום הצבאי המרכזי כלפיה באזור– איראן וחיזבאללה, לשיקום הנגב והגליל, למילוי מצבר הלגיטימציה ואולי אף לקדם יחסיה עם ערב הסעודית ומדינות ערביות ומוסלמיות נוספות".

 

עמוס ידלין | צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

"אם סינואר יסרב או ימסמס", טוען ידלין, "תהיה לישראל לגיטימציה להעצים את פעולתה ברפיח, ולהגביר את פעילתה שם, אולי אף בגיבוי אמריקני".

הוא מדגיש: "לאלו שדואגים כי ישראל לא תוכל להשלים את המלאכה בעזה לאחר הפסקת המלחמה – כפי שקרה בעשורים האחרונים: מדובר בחשש לגיטימי, אך יש סיבות המצדיקות קבלת העסקה היום:

לאור לקחי 7 באוקטובר, מנהיגי ישראל לא יחזרו כנראה למדיניות הריסון וקניית השקט שלפניו, וסביר שיעדיפו פעילות יזומה ומונעת נגד איומים מתהווים על פני תגובות ותגמול. סביר מאוד כי כמו רוצחי מינכן, אף אחד ממנהיגי חמאס לא יסיים את חייו בשיבה טובה".

הוא מוסיף כי "ברור שחמאס וגא"פ יספקו מצידם לישראל הצדקה לפגיעה בהם גם בעתיד. לאחר המלחמה תתנהל מערכה מתמשכת, לסיכול בכירים, למניעת התעצמות, להמשך שחיקת נכסי חמאס הנותרים ולפגיעה במאמצי בניין הכוח שלו מחדש".

"בעת הזו עלינו לקחת את ההחלטה הערכית והנכונה", קובע ידלין, "להפסיק את המלחמה ולשחרר את אחינו החטופים שנותרו בחיים, אף כי איננה ההחלטה הקלה ביותר והיא כרוכה במחיר לא פשוט".

"הלחימה בחמאס", הוא מציין, "תארך עוד שנים רבות, בין אם תמשך המלחמה ובין אם תופסק כעת. הנהגת ישראל נקראת לעשות כעת את הדבר הנכון, מתוך ראייה אסטרטגית באתגרי המציאות, ועל מנת להבטיח את עתידה של מדינת ישראל מול אתגרים חמורים, שלצידם הזדמנויות חשובות. זה הזמן להחלטות אמיצות ולמדינאות מפוכחת".

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום