מאבק נגד ארגון הבריאות העולמי שעלול לפגוע בריבונות של ישראל

הסנאטורית בדימוס מישל באקמן נפגשה עם נשיא המדינה ויו''ר הכנסת, ודנה איתם בסכנות שבתקנות החדשות שמבקש לאשר ארגון הבריאות העולמי

יענקי פרבר | בריאות 2.6.2024 | 11:44

ארגון הבריאות העולמי | צילום: שאטרסטוק

הסנאטורית לשעבר מישל באקמן, ביקרה בישראל בין היתר על מנת לסייע למקבלי ההחלטות להכיר את המורכבות שבהסכמים של ארגון הבריאות העולמי שנידונים בימים אלו בג'נבה.

באקמן נפגשה בחמישי עם נשיא המדינה, יצחק הרצוג והציגה בפניו מכתב עליו חתומים ראשי הממשלות מרחבי העולם אשר מתנגדים לחבילות ההסכמים המוצעים של ארגון הבריאות העולמי.  

בהמשך היום נפגשה באקמן עם עם יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, ודיברה איתו על הקשרים המיוחדים של ישראל וארה"ב. כמו כן הציגה באקמן לאוחנה את החתימות של 49 הסנטורים בארה"ב שמתנגדים להסכמים אלו במכתב רשמי שהם העבירו לנשיא ארה''ב גו'ן ביידן.  

באקמן נפגשה גם עם נציגי קבוצת הפעילים בהובלת הלוביסטית היידי מוזס המתנגדים לאישור התקנות החדשות של ארגון הבריאות העולמי, שלדבריהם יפגעו בריבונות של ישראל. אותה קבוצה יזמה באותו יום כינוס ועדה תקדימי בכנסת שדנה לראשונה בתקנות החדשות של ארגון הבריאות העולמי – ועדת חוקה חוק ומשפט בראשותו של ח"כ שמחה רוטמן שהבין כי אכן בחבילת ההסכמים יש סכנה לפגיעה בריבונות.

בשיחה עם קבוצת הפעילים אמרה באקמן שעל כל מקבלי ההחלטות בישראל ללמוד את הנושא וההשלכות של ההסכמים שמקדם ארגון הבריאות העולמי בימים אלו בג'נבה, על מנת להבין את המורכבות והסכנות ולמנוע מישראל להתחייב להתחייבויות שלא תוכל לצאת מהן.

כזכור כפי שדיווחנו ארגון הבריאות העולמי מקדם לקיחת סמכויות נרחבות ביניהן הסמכויות להכריז על אירועי חירום בריאותיים עולמיים, וכך ישראל תאבד את ריבונותה לנקוט בצעדי חירום במקרה של איומי בריאות עולמיים. כמו כן, יוכל במקרה כזה ארגון הבריאות להכריז לדוגמא על חשש ממגיפה ברצועת עזה להורות על לחץ בינ''ל להפסקת אש".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום