תיעוד מחריד: קצין מטיח את ראשו של ילד חרדי | משפחתו: "סובל מפגיעה מוחית"

תיעוד בלעדי ומזעזע מהאלימות המשטרתית: קצין הטיח בחוזקה את ראשו של ילד חרדי בן 12 אל הכביש | משפחתו: "הילד לא יכול לעמוד על רגליו, הוא במצב לא טוב עם חשש לפגיעה מוחית" | צפו

יאיר לוי | חדשות בארץ 2.6.2024 | 12:30

האירוע המטריד | צילום: באדיבות המצלם

ביום חמישי האחרון התקיימה בירושלים הפגנה של 'הפלג' שבראשות הגר"צ פרידמן - נגד חוק הגיוס, במהלכה המוחים חסמו בגופם את התנועה ברחוב שרי ישראל.

בתיעוד מטריד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' מאותה הפגנה, נראה קצין בילוש במשטרת מחוז ירושלים, ניגש לילד כבן 11.5 בשם אלעזר מנחם לובצקי, מרים ומטיח אותו בחוזקה חזרה על הכביש. הילד נשאר קפוא במקום הנפילה למשך מספר שניות כשהוא אוחז בראשו בעקבות הכאבים, ולאחר מכן מתרומם ובוכה מעוצמת המכה במשך דקות ארוכות.

בתיעוד נראה כי מצבו של הילד כלל לא מעניין את הקצין, לא הגיש לו עזרה, ואף לא בדק את תוצאות מעשיו. לאחר מס' דקות הילד פונה באמבולנס לבית החולים הדסה עין כרם לעבור בדיקות רפואיות בעקבות האירוע.

 

הפגיעה בילד בהפגנה צילום: בחדרי חרדים

האבא, ר' אהרן לובצקי שוחח עם 'בחדרי חרדים' וסיפר כי בבית החולים הבינו שמצבו של הילד אינו פשוט, אך לא יכלו לסבול את ריח הבואש שנדף ממנו ולכן מיהרו לשחררו, תוך שמדגישים שאם תהיה החמרה במצבו עליו לחזור מיד לבית החולים.

ואכן מצבו של הילד החל להידרדר, כאשר בימים לאחר הפגיעה הרגיש הילד סחרחורות בראשו וכאבים חזקים בשני רגליו, זאת למרות שלא קיבל מכה ברגליים, מה שהעלה בהוריו את החשד כי בנם נפגע חלילה במוחו. 

במוצאי שבת שעברה, ליל ל"ג בעומר, הוריו של הילד לקחו אותו למדורת ל"ג בעומר כשהוא על כסא גלגלים, כיון שלא יכל לעמוד על רגליו. השכנים שראו את מצבו של הילד כשהוא על כסא, העירו את תשומת לב ההורים לחשש ודרשו מיד מהאבא לקחת אותו לבית חולים. ואכן ההורים אכן לקחו אותו למחרת בבוקר לקופת החולים, משם הוא הופנה מיד למיון בבית החולים 'שיבא' בתל השומר, שם עשו לילד מס' בדיקות הדמיה וצילום סיטי ראש. האב מספר כי צילום הסיטי לא יצא תקין ושנכתב כי הילד אינו יכול לעמוד על רגליו.

לדברי האב, בעקבות תוצאות הסיטי המטרידות, הילד הופנה בבהילות לבדיקת MRI ראש, כבר ליום שישי הקרוב, הבדיקה נערכה וכעת ממתינים לתוצאותיה. ההורים מספרים כי בינתיים מצב הילד לא טוב וכאמור הוא אינו יכול לעמוד על רגליו.

ל'בחדרי חדרים' נודע כי אין זו הפעם הראשונה בה אותו קצין משתמש באלימות קיצונית כלפי מפגינים חרדים, וכי ישנם עוד תיעודים רבים שכאלה, שחלקם נחשפים כאן בפעם הראשונה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום