תיעוד ענק: אלופי התורה של חסידות גור שבתו בפולין בראשות בן האדמו"ר

בראשות בן האדמו"ר רבי שלמה צבי אלתר ראש הכוללים, האברכים שיודעים ונבחנים מעל אלף דפי גמרא נסעו לערש החסידות בפולין. בשיא המסע נחשף: הרבי בעצמו תכנן להשתתף. צפו בתיעוד מסכם

משה ויסברג | גלריות 31.5.2024 | 10:55

הגרש"צ אלתר ביציאה מציון ר' אלימלך בליז'ענסק | צילום: יוסי רוזנבוים

טיסה היסטורית המריאה שבוע שעבר מנתב"ג. על המטוס שהו מאות אברכים צעירים שמחזיקים באמתחתם אלף דפי גמרא בידיעה ברורה בעל פה בשיטת "מזומנים". בראש המסע התורני הזה שעשה את דרכו אל המקומות בהם נבנתה חסידות גור בארץ פולין עמד בנו של הרבי מגור, הרה"צ רבי שלמה צבי אלתר, ראש הכוללים של החסידות והעומד בראשות ארגון "תורתו".

פרחי החסידות תלמידי החכמים עשו את השבת בעיירה גורא קלוואריא, שם פקדו את ציוני הקודש של מייסד השושלת החידושי הרים, השפת אמת ואביו של בעל החידושי הרים, רבי ישראל רוטנברג, שיום ההילולא חל בשבת. קדם לכך סיור במחנה ההשמדה מיידאנק עם המדריכים וההיסטוריונים: ר' ישראל גולדווסר ור' חנוך צבי רובינשטיין החזן ר' משה גדליה לב עם מקהלה מיוחדת והחוקר החסידי הנודע ר' נחמיה בלושטיין שהתלוו לאורך כל המסע כאשר מנכ"ל ארגון תורתו הרב יעקב אייזן דואג לבלתי יחסר המזג.

בבית המדרש המיתולוגי של אדמו"רי בית גור זיע"א נערך מבחן שהשאיר את משתתפיו פעורי פה מהיקף השליטה של האברכים. בנו של הרבי, הרה"צ רבי שלמה צבי אלתר, הזכיר במשאו את יודעי הש"ס שהיו בפולין לפני השואה וכעת זכתה חסידות גור לראות את החזרת העטרה ליושנה. הוא סיפר על הרבי האמרי אמת ששאל את מרן האדמו"ר מגור שליט"א בהיותו ילד בירושלים אחרי השואה מה הנך לומד, והשיב לו "אלו מציאות", אמר לו האמרי אמת: "וכבר מצאת מציאה?" ואפשר להמליץ על כך שזאת הייתה כוונתו של ה'אמרי אמת'. בעידן של היום שהרבי מצא  את המציאה שאבדה לחסידות גור, והשיב אותה.

בשבת שהה בנו של הרבי מגור בדירת הרבי האמרי אמת לראשונה מאז השואה. במוצאי שבת נערכה הדלקה ברוב עם בעיר גור לכבוד התנא האלוקי רשב"י בהשתתפות יודעי התורה ובשיאה הקריא הרה"צ רבי שלמה צבי אלתר את ברכת אביו, האדמו"ר מגור, למעמד. 

ביום ל"ג בעומר עלו על ציונו של הרמ"א ביום ההילולא בהשתפכות הנפש כאשר בהמשך הם פוקדים את ציוני המגלה עמוקות, הב"ח, המגיני שלמה, התוספות יו"ט.

את רגעי הסיום המרוממים בציונו של רבי מיילך בליזענסק ורגע לפני ההמראה לטיסה חתמה חשיפה שטלטלה את המשתתפים. הרה"צ רבי שלמה צבי אלתר שיתף את הקהל בסוד כמוס כי רצונו של הרבי בעצמו היה להשתתף ולבא עמם למסע זה ורק מניעה של הרגע האחרון מנעה זאת. מה שמלמד על ההערכה העמוקה לה הם זוכים בקודש פנימה.

משתתפי המסע שבו לישראל עמוסים וגדושים בחוויות רוחניות מרוממות בדרכם להמשך לימודם עד לידיעת הש"ס כולו, כפי שהיו כאלו בין המשתתפים שכבר זכו לכך.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום