כטב"ם יורט בעכו | נתניהו הוזמן לנאום בקונגרס ע"י 2 המפלגות

דו"צ חשף כי צה"ל ושב"כ חיסלו בימים האחרונים ברצועה 3 מחבלים מרכזיים של חמאס | בהצהרה משמעותית חשף הנשיא ביידן את ההצעה הישראלית לעסקת חטופים | נזק נגרם למחנה צבאי בצפון | סיכום חדשות השבת

שלו שינברג | חרבות ברזל 1.6.2024 | 21:10

פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

סיכום חדשות השבת: בהצהרה משמעותית חשף הנשיא ביידן את ההצעה הישראלית לעסקת חטופים: "ההצעה החדשה לשחרור חטופים - השלב הראשון יימשך שישה שבועות יכלול שחרור חטופים תמורת מאות מחבלים, הפסקת אש ונסיגת הכוחות מעזה. אזרחים עזתיים יוכלו לשוב לצפון הרצועה. יוגדל הסיוע ההומניטרי דרמטית".

● לשכת ראש הממשלה הגיבה להודעת הנשיא ביידן: "ממשלת ישראל מאוחדת ברצון להשיב את חטופינו בהקדם ופועלת להשגת מטרה זו. לכן, ראש הממשלה אישר לצוות המשא ומתן להציג מתווה להשגת יעד זה, תוך עמידה על כך שהמלחמה לא תסתיים עד השגת כל יעדיה, לרבות השבת כל חטופינו וחיסול היכולות הצבאיות והשלטוניות של חמאס. המתווה המדויק שהוצע ע״י ישראל, לרבות המעבר המותנה משלב לשלב, מאפשר לישראל לשמור על עקרונות אלה".

● צה"ל תקף שורת מטרות ב-72 השעות האחרונות בלבנון. בפעולה משותפת של פיקוד הצפון, חיל האוויר ואגף המודיעין הותקפו מבנים צבאיים מהם פעלו מחבלים של חיזבאללה, נכנסים משמעותיים של הארגון ומשגרים מהם בוצע ירי לעבר שטח ישראל. 

● הצנזורה הצבאית התירה לפרסום כי רקטת ה"בורקאן" של חיזבאללה ששוגרה מלבנון פגעה הבוקר במחנה גיבור, מפקדת חטיבה 769 בקריית שמונה.

● רויטרס: שר החוץ האמריקני בלינקן ניהל שיחות טלפון עם שרי החוץ של טורקיה, ירדן וערב הסעודית כדי לדון בהצעת הפסקת האש שהוגשה לחמאס. 

● במהלך השבת כטב"מ יורט ממערב לעכו. דו"צ עידכן כי לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מטרה אווירית חשודה על ידי מערכת 'כיפת ברזל'. במקביל, אזעקות המתריעות מפני ירי רקטות וטילים הופעלו בעכו ובבוסתן הגליל.

● דיווח אמריקני: ראש הממשלה נתניהו קיבל רשמית הזמנה לשאת נאום בקונגרס ע"י שתי המפלגות.

● משרד החוץ של רוסיה עדכן כי סגן שר החוץ מיכאיל בוגדנוב נפגש ביום חמישי עם בני משפחותיהם של החטופים בעלי האזרחות הרוסית.

● דו"צ חשף כי צה"ל ושב"כ חיסלו בימים האחרונים ברצועה 3 מחבלים מרכזיים של חמאס. תפקידי המחבלים שחוסלו - מחבל שהיה מעורב בקידום פעולות טרור והכוונות פיגועים בשטח ישראל ובייחוד ביו"ש, ראש מנהלת הטכנולוגיה במנגנון ביטחון הפנים של חמאס, ומחבל שהיה גורם מרכזי במערך האווירי של גדוד נוציראת בארגון הטרור.

● מקורות מסרו לאל-ערביה כי מחר צפויה להתקיים בקהיר פגישה בין גורמים מצריים, אמריקנים וישראלים בקהיר.

● פעילות הצבא במרחב רפיח נמשכת, כאשר הכוחות איתרו אמצעי לחימה, פירים תת קרקעיים, רקטות מוכנות לשיגור ומטעני נפץ. במקביל, הלוחמים פעלו במרכז דארג' תופאח שבמרכז הרצועה והשמידו תשתיות טרור.

● גורמים אמריקנים אמרו לתקשורת האמריקאית כי הם "אופטימיים" שהמזח הצף ברצועת עזה יתוקן בשבועות הקרובים.

● גרמניה, בריטניה וצרפת מנסות בימים האחרונים לקדם החלטה תקיפה יותר בסבא"א נגד תוכנית הגרעין של איראן.

● שר החוץ הבריטי ג'יימס קמרון קרא לארגון הטרור חמאס בריאיון ל-BBC: "עיני העולם צריכות להיות מופנות לחמאס, שצריך לומר לעצמו 'הנה הזדמנות לעצור את הלחימה'. זה בידיים שלכם, אתם חייבים לנצל את ההזדמנות".

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום