מיזם מיוחד ויוצא דופן: הילולא בלי קמיעות ויין ישועות

במכון 'דעת רמח"ל' נערכים בימים אלו לקראת יום ההילולא ה-278 של רבן של כל בני הגולה רבי משה חיים לוצאטו זיע"א | הוראת גדולי ישראל למנהלי וראשי המכון | וגם: המיזם הייחודי שהפך לשיחת היום | "תורתו מגן לנו הוא ימליץ טוב בעדנו"

יאיר פריד | חרדים | תוכן שיווקי 30.5.2024 | 12:55

אילוסטרציה | צילום: Yaakov Naumi/Flash90

ביום כ"ו אייר הבא עלינו לטובה יחול יומא דהילולא רבא של איש האלוקים רבי משה חיים לוצאטו זיע"א, הידוע בפי כל בכינויו הרמח"ל הקדוש.

הרמח"ל הותיר אחריו לפליטה מורשת מפוארת של עשרות ספרים וחיבורים, המוכרים שבהם הם ספר 'מסילת ישרים' ו'דרך ה'' שנדמה ואין אחד שלא מכיר, ספרים יסודיים בענייני חובת האדם בעולמו ובירור עיקרי האמונה, אך מלבד כל אלו הקדיש הרמח"ל את מירב זמנו לכתוב חיבורים טמירים ונשגבים בעומק תורת הנסתר, ספרים אותם כתב בדרך פלאית ושמימית כפי עדויות תלמידיו באותם הימים.

לזכות ליטול חלק במיזם 'להיות שותף עם הרמח"ל'>>>

רבים מן הספרים בהם גילה את רזי ההשגחה העליונה, נגנזו באותם שנים, וגם אלו שנמצאים כיום איתנו אינם בהישג יד ומוכרים בעיקר למקובלים ולומדי תורת הסוד.  

מגידים מן השמים היו מתגלים לרמח"ל עוד בהיותו צעיר לימים, כך מופיעה עדות תלמידו רבי יקותיאל גורדון זצ"ל באיגרת שנתפרסמה באותם ימים, בה הוא מעיד על שראו עיניו בעת ששימש את רבו.

"וְהִנֵּה, ב' שָׁנִים וַחֲצִי שֶׁנִּתְגַּלָּה לוֹ מַגִּיד, מֶלֶךְ קָדוֹשׁ וְנוֹרָא, וְהָיָה מְגַלֶּה לוֹ סוֹדוֹת נִפְלָאוֹת. אַף כִּי קוֹדֵם כְּשֶׁהָיָה בֶּן י"ד שָׁנִים הָיָה יוֹדֵעַ כָּל כִּתְבֵי האר"י בְּעַל פֶּה וְהָיָה נֶחְבָּא אֲחוֹרֵי הַכֵּלִים וְלֹא הִגִּיד זֶה הַדָּבָר אַף לְאָבִיו".

רבי יקותיאל שכתב את האיגרת בזמן ששהה בבית רבו הקדוש, מוסיף ומתאר בהשתאות "וְהִנֵּה זֶה חוֹדֶשׁ יָמִים שֶׁאֲנִי מְשַׁמֵּשׁ אוֹתוֹ וְדוֹלֶה מַיִם חַיִּים מִבְּאֵרוֹ – אַשְׁרֵי עָיִן שֶׁרָאֲתָה וְאַשְׁרֵי אֹזֶן שֶׁשּׁוֹמֵעַ כָּל זֶה... וַהֲרֵי שְׁמוֹנֶה חֳדָשִׁים שֶׁנִּתְגַּלָּה לוֹ מַלְאַךְ קָדוֹשׁ וְנוֹרָא, מָסַר לוֹ הַרְבֵּה סוֹדוֹת וְכַמָּה דְּבָרִים לְהוֹרִיד הַיְּשִׁיבָה שֶׁל מַעְלָה בְּכֹחָם, וְצִיוָּה לוֹ בְּהַסְכָּמַת הקב"ה וּשְׁכִינְתֵּא לְחַבֵּר סֵפֶר הַזֹּהַר שֶּׁקְּרָאוּהוּ מִן הַשָּׁמַיִם 'זֹוהַר תִּנְיָנָא' לְתִקּוּן גָּדוֹל הֲיָדוֹעַ אֶצְלֵנוּ.

"וְכָךְ הוּא הַסֵּדֶר", מוסיף רבי יקותיאל באגרתו, "זֶה הַמַּלְאָךְ מְדַבֵּר מִתּוֹךְ פִּיו, אֲבָל אֲנַחְנוּ תַּלְמִידָיו שֶׁלּוֹ אֵינֶנּוּ שׁוֹמְעִים שׁוּם דָּבָר. וְהַמַּלְאָךְ מַתְחִיל לְגַלּוֹת לוֹ סוֹדוֹת נִפְלָאִים, וְאַחַר כָּךְ הוּא מְצַוֶּה מוֹרִי וְרַבִּי לְאֵלִיָּהוּ שֶׁיָּבֹא מִיַּד, וְהוּא בָּא וְאוֹמֵר סוֹדוֹת שֶׁלּוֹ, וְלִפְעָמִים שֶׁבָּא מט' שַׂר הַגָּדוֹל, וְגַם רַעֲיָא מְהֵימְנָא, אַבְרָהָם סָבָא, וְרַב הַמְנוּנָא סָבָא, וְהַהוּא סָבָא, וְלִפְעָמִים מַלְכָּא מְשִׁיחָא וְאָדָם קַדְמָאָה". 

גם בספרו 'שבעים תיקונים' מופיעים ביטויים מפליגים ומופלאים אותם גילו באוזניו אליהו הנביא ואברהם אבינו ע"ה ובה הם מבשרים לו כי באחרית הימים אור תורתו יילך ויגבר, ועל ידו יינצלו ישראל מחבלי משיח ויזכו לגאולה שלמה.

ההיערכות להילולא

בתקופה האחרונה התחבטו רבות ראשי מכון 'דעת רמח"ל' שנטלו על עצמם את המלאכה הקדושה להנגיש את תורת הרמח"ל לקהל הרחב, כיצד להיערך ליום ההילולא הקרב ובא.

דווקא בימים אלו בהם נדמה כי ימי הילולות הצדיקים זיע"א הפכו לסחר מכר בסגולות שונות ומשונות, קמיעות ודברים שלא שיערום אבותנו, ובפרט בצל הסכנה הכרוכה בנסיעת רבבות לאזור הצפון, החליטו ראשי המכון לעלות וליטול עצה ממרנן ורבנן גדולי ישראל כיצד עליהם להיערך וכפי אשר יורו כן יעשו.

ציון רמח"ל בכפר יאסיף | צילום: My.ramhal, ויקיפדיה

ההוראה שקיבלו הייתה חד משמעית וברורה, הסגולה הבדוקה ביותר לזכות כי ימליץ טוב בעדינו, הוא להשתדל בימים אלו ובפרט ביום ההילולא להגות וללמוד בתורתו הקדושה, וכפי שהתבטא בעניין אחד מגדולי המקובלים בירושלים שידיו רב לו בתורת הרמח"ל "בתקופה קשה כמו שלנו אין סניגור יותר טוב מהרמח"ל זיע"א והעצה המנוסה לזכות בכך היא להידבק בו, לעסוק ולהפיץ את משנתו עד כי שפתיו יהיו דובבות בקבר, להשפיע שפע ישועה וברכה על כל העוסקים בכך".

בהתאם לכך נערכו במכון 'דעת רמח"ל' מבעוד מועד להדפיס במאות עותקים את הספר הייחודי 'דעת רמח"ל', שמחולל מהפכה בהנחלת מורשתו התורנית הענפה. הספר הוא בעצם ליקוט נרחב המכיל מעל ל-900 עמודים, בהם מרוכזים אלפי ידיעות ופנינים מכל ספריו הקדושים, גם אלו הנדירים ביותר, מחולקים וערוכים בטוב טעם למאות נושאים, כאשר כל הלומד בו זוכה לקבל ידיעה רחבה בתורת הרמח"ל. הספר זכה לברכתו של מרן המשגיח רבי דן סגל שליט"א ותלמידי חכמים מופלגים ושינה את חייהם הרוחניים והאישיים של כל הנחשפים למשנת הרמח"ל.

לזכות ליטול חלק במיזם 'להיות שותף עם הרמח"ל'>>>

המטרה היא להגיע ולהפיץ את הספר בכל היכלי התורה בארץ, ולזכות כמה שיותר יהודים לעסוק בתורתו הפלאית והנסתרת של הרמח"ל, תורה שירדה משמים ונכתבה על ידו בפרט לדור האחרון שלפני הגאולה. 

בפרויקט ייחודי ומרגש שנקרא בשם "שותפות עם הרמח"ל", יוכל גם מי שאין בידו לשבת וללמוד את תורת הרמח"ל, לזכות לתרום ולהכניס את הספר לעוד בית מדרש, ובכך ע"י שיעסקו בתורתו, לעשות נחת רוח לרמח"ל הקדוש כדי שימליץ טוב בעדו.

בשיתוף פעולה עם אתר 'דינר' הוקם מיזם גיוס המונים בו יוכל כל אחד, גם מי שאין ידו משגת לשבת וללמוד, להפיץ את אור הרמח"ל, לתרום ולהכניס ספר לבית מדרש ברחבי הארץ, כאשר ההכנסות כולן יהיו קודש להדפיס עוד ועוד ספרים ולהגיע לכמה שיותר היכלי תורה.

לדברי המארגנים, "לבד מתפילה מעומק הלב על קברו, אין סגולה בדוקה כמו הפצת תורתו כדי לזכות לסניגור קדוש כמו הרמח"ל", וכפי שגילה הרמח"ל זיע"א בעצמו, כי בכח הפצת תורתו הקדושה יזכו המתדבקים בה לא רק לישועה פרטית, אלא אף לסייע ולהחיש את הגאולה השלמה במהרה בימינו אמן.

להיות שותף לרמח"ל ולזכות לשפע ברכה וישועה>>>

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום