סקר אמריקני בישראל: שפל של עשור בתמיכה בבנימין נתניהו

יותר משני שליש מהישראלים סבורים כי ישראל תשיג את מטרותיה במלחמה, וכי שר הביטחון גלנט נהנה מתמיכה של 61% מהציבור. 72% רוצים שארה"ב תמלא תפקיד מרכזי במציאת פתרון דיפלומטי | כל הנתונים

קובי עוזיאלי | פוליטי 30.5.2024 | 19:48

ראש הממשלה נתניהו בכנסת | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סקר חדש שערך מכון "פיו" האמריקני בנושא עמדות הציבור הישראלי בנוגע למלחמה בעזה מעלה כי יותר משני שליש מהישראלים (67%) סבורים כי ישראל תשיג את מטרותיה במלחמה מול חמאס, אך גם כי 68% מודאגים מהתמשכותה של המלחמה וכי 61% מודאגים מהאפשרות שהמלחמה תתפשט למדינות נוספות באזור. 

עוד עולה מהסקר שמפרסם נתן גוטמן ב'כאן' כי הציבור הישראלי חלוק בנוגע לשאלת היום שאחרי בעזה: 40% סבורים שעל ישראל להמשיך ולשלוט ברצועת עזה אחרי המלחמה, 14% השיבו כי על תושבי הרצועה להחליט מי ינהל אותם, ו-18% סבורים כי השליטה צריכה לעבור לידי הרשות הפלסטינית, כאשר 6% סבורים כי ניתן להעביר את השליטה לרשות הפלסטינית בראשות היו"ר אבו מאזן, ו-12% - בלעדיו.

באשר לפוליטיקה הפנימית בישראל, הסקר מצא כי 58% מהישראלים מחזיקים בעמדות שליליות כלפי ראש הממשלה נתניהו (שיא שלילי מאז החל מכון פיו לבצע סקרים בישראל ב-2013). שר הביטחון גלנט נהנה מתמיכה של 61% מהציבור והשר בני גנץ נתפס באופן חיובי על ידי 51% מהישראלים.

לגבי תפקידה של ארצות הברית במלחמה, מהסקר עולה כי  התמיכה הישראלית בנשיא ג'ו ביידן ובארצות הברית בכלל צנחה בכ-10% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. 60% מהישראלים אינם מרוצים מהאופן שבו ביידן מנהל את העימות, אבל 72% רוצים שארצות הברית תמלא תפקיד מרכזי במציאת פתרון דיפלומטי. 

הסקר גם מצא כי נמשכת הירידה בתמיכת הישראלים בפתרון של שתי מדינות וכעת רק 26% סבורים שייתכן מצב בו ישראל ומדינה פלסטינית עצמאית חיות בשלום זו לצד זו.

הסקר מצא פערים גדולים בעמדות בין ישראלים יהודים לישראלים ערבים. הערבים נטו להיות ביקורתיים יותר כלפי הממשלה, כלפי ביידן וכלפי התנהלות המלחמה ופסימיים יותר לגבי העתיד. הסקר נערך בשבוע הראשון של אפריל וכלל 3,600 נשאלים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום