בעולם מציינים את היום הבינלאומי להגברת המודעות לסכנות שבעישון סיגריות

"הצעירים של היום הם סופר מודעים לעצמם, לכן לא ברור למה כשמדובר בסיגריות אלקטרוניות הם שאננים?", אומר רופא בכיר בתחום הריאות

קובי עוזיאלי | בריאות 31.5.2024 | 07:48

סיגריות | צילום: שאטרסטוק

ארגון הבריאות העולמי הכריז כי עישון הינו גורם המוות בטרם עת מספר 1 בעולם הניתן למניעה!

היום (31.5) מציינים בעולם את היום הבינלאומי להגברת המודעות לסכנות שבעישון סיגריות, ולד"ר איהאב אשקר, רופא בכיר ביחידת הריאות בזיו, חשוב שנכיר את אליהו ואקנין תושב צפת.  

אליהו הפסיק לעשן לפני 4 שנים, לאחר שהגיע למצב בו היה מועמד להשתלת ריאה, ובכך הציל את חייו! אליהו מטופל עד היום בזיו, עישן במשך כ-35 שנה, בממוצע קופסא וחצי ביום! תפקוד הריאות הדרדר עד כדי כך שאליהו נזקק לחיבור חמצן 24/7! 

אליהו מספר: "יצאתי מאשפוז בו הבנתי שזה חייב להיפסק. עוד ביציאה מזיו קיבלתי החלטה, שזהו! אני מפסיק לעשן. זרקתי את כל הסיגריות שהיו בבית. זה לא היה פשוט. ממש מאבק יומי, רק אחרי שנה הרגשתי שאני כבר לא מתגעגע לזה. קיבלתי את החיים שלי במתנה ואני מבקש לחזק כל אחד ואחת שמעשן ללכת בדרך הזו". 

ד"ר איהאב אשקר | צילום: דוברות ביה"ח זיו

אליהו לא סתם מדבר על חיים במתנה, כאשר האבחנה הרפואית מצביעה על החלטה זו, כהחלטה שהובילה ישירות לכך שהיום תפקודי הריאות שלו השתפרו פלאים, הוא אינו מחובר קבוע לחמצן, ואף הוסר מרשימת המועמדים להשתלה!

ד"ר איהאב אשקר מוסיף ומציין: "להפסיק לעשן זה לא פשוט ומאתגר, אך בהחלט אפשרי. כאן בזיו וגם בקהילה ישנם משאבים זמינים, כולל תמיכה מקצועית ותרופות מסייעות.  עכשיו זה הזמן להתחיל את המסע לחיים בריאים יותר! מוזמנים לפנות למרפאת ריאות שבזיו להערכה, עזרה ותמיכה בתהליך הגמילה מעישון, ורכישת כלים לניהול חיים בריאים ללא עשן".

לסיום מבקש ד"ר אשקר שנבין שהסכנות זהות גם כשמדובר בסיגריות אלקטרוניות. "הצעירים של היום הם סופר מודעים לעצמם, לכן לא ברור למה כשמדובר בסיגריות אלקטרוניות הם שאננים? הסיגריות הללו לא פחות גרועות מסגריות רגילות! הן מכילות ניקוטין וכימיקלים מזיקים כמו פורמאלדהיד ואקרוליין, שנמצא קשר בינם לבין פגיעה במערכת הנשימה. וזה עוד מה שאנו יודעים, כי ההשפעות הבריאותיות ארוכות הטווח של השימוש בהן עדיין אינן ידועות".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום