ביידן אישר לאוקראינה לתקוף עם נשק אמריקאי בתוך רוסיה

הנשיא ביידן נתן בחשאי אישור לאוקראינה לתקוף בתוך רוסיה עם נשק אמריקאי, דבר שהוא נמנע ממנו עד לאחרונה כדי ךא להרגיז את רוסיה. החלטה שתעזור לאוקראינה להגן טוב יותר על העיר חרקוב, השנייה בגודלה באוקראינה

יענקי פרבר | חדשות בעולם 31.5.2024 | 07:58

מלחמת אוקראינה-רוסיה | צילום: צבא אוקראינה

ממשל ביידן נתן בחשאי לאוקראינה אישור לתקוף בתוך רוסיה, אך רק בסמוך לאזור חרקוב, העיר השניה בגודלה באוקראינה. האמריקאים אישרו שימוש בנשק שניתן על ידי ארה"ב, כך חשף אתר 'פוליטיקו', זאת החלטה משמעותי. שתעזור לאוקראינה להתגונן טוב יותר.

"הנשיא הנחה לאחרונה את הצוות שלו להבטיח שאוקראינה תוכל להשתמש בנשק אמריקאי למטרות ירי בחרקוב כדי שאוקראינה תוכל לפגוע בכוחות הרוסיים שפוגעים בהם או מתכוננים לפגוע בהם", אמר גורם אמריקאי, והוסיף כי המדיניות של אי מתן אפשרות לתקיפות ארוכות טווח בעומק רוסיה לא השתנתה".

אוקראינה ביקשה מארה"ב לבצע שינוי במדיניות לאחר שרוסיה פתחה במתקפה על חרקוב החודש. "בימים האחרונים, ארה"ב קיבלה את ההחלטה לאפשר לאוקראינה "גמישות" להגן על עצמה מפני התקפות על הגבול ליד חרקוב", אמר בכיר אמריקני ל'פוליטיקו'.

הבכיר ציין כי אוקראינה לא יכולה להשתמש בנשק הזה כדי לפגוע בתשתיות אזרחיות או לשגר טילים ארוכי טווח, כדי לפגוע ביעדים צבאיים עמוק בתוך רוסיה.

האישור האמריקאי ניתן לאחר שמצבה של אוקראינה הוחמר החמרה בשדה הקרב, התקדמותה של רוסיה בחרקוב הביאו את הנשיא לשנות את דעתו.

עוד דווח, כי ארה"ב העבירה בתוקף את המסר לפיו אוקראינה יכולה להשתמש בנשק אמריקאי רק כדי לפגוע ישירות באתרים צבאיים רוסיים המשמשים לפלישה לאוקראינה, אך לא בתשתית אזרחית.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום