בשורה לנהגים: זה השינוי שעתיד להתרחש בנתצ"ים ברחבי הארץ

משרד התחבורה בוחן את אפקטיביות הנתצ"ים והנר"תים ברחבי הארץ במטרה להפחית את עומסי התנועה הקיימים ולייעל את התחבורה הציבורית

קובי ברקת | רכב ותחבורה 30.5.2024 | 07:35

נתיב תחבורה ציבורית | צילום: לביא צילומי אויר

במסגרת המאבק בעומסי התנועה והפחתת הגודש בדרכים, נערכים במשרד התחבורה, לערוך מיפוי של כל נתיבי התחבורה הציבורית (נתצי"ם) ונתיב רב תפוסה (נתיב פלוס), הקיימים בארץ, במטרה לבחון את מידת יעילותם בשיפור התחבורה הציבורית ובהפחתת הגודש בדרכים.

במסגרת זאת, יבחנו כל הנתצי''ם והנרתי''ם העירוניים והבינעירוניים בישראל וכן אלה הנמצאים בהליך תכנון וביצוע, במטרה לאתר נתצי''ם ונרתי''ם שאינם ממשים את ייעודם, ולהפכם לאפקטיביים יותר.

נתיב תחבורה ציבורית בכביש 1 | צילום: משרד התחבורה

בדיקת האפקטיביות של הנרתי''ם והנתצי''ם מבוצעת בעקבות תלונות רבות שהתקבלו במשרד התחבורה מאזרחים וראשי רשויות, אודות נתצי''ם בהם ישנה תפוסה נמוכה של תחבורה ציבורית, דבר המוביל לעומסי תנועה אדירים בנתיבים המקבילים.

במהלך הדיון ציין פליקס שכמן, ראש אגף ניהול מידע חקר ואנליטיקה בנתיבי איילון את נחיצות הבחינה בייעול אפקטיביות הנתצי''ם וציין את ההחלטה להוריד את מספר הנוסעים המינימלי הרשאי לנסוע בנתיב פלוס בכביש מס' 1, משלושה נוסעים לשניים, שמר על מהירות הנסיעה בנתיבים הפרטיים ובנר''ת בכל שעות היממה, כולל בשעות השיא. מה שהוביל לתכנון מדויק של זמני הנסיעה בתחבורה הציבורית. 

מנכ"לי חברות התשתית שנטלו חלק בדיון, הונחו להגיש למשרד התחבורה את תוצאות המיפוי בתוך חודש ימים. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום