זו האזהרה הדרמטית של הרשויות בארצות הברית

מי שמדביק על ההגה שלו סמל שהוא לא מקורי, למשל סמל של יצרן הרכב אבל בציפוי של כרום או זהב כדי לגרום לרכב להיראות "יוקרתי" - מסכן את חייו

רוני נאק | רכב ותחבורה 30.5.2024 | 09:18

לא להדביק שום דבר לפני כריות האוויר שבטבור ההגה. כך קובע ה-NHTSA בעקבות פגיעות | צילום: דאצ'יה

לתשומת לבם של כל הנהגים שחושבים שזה ממש מדליק להדביק שטויות על ההגה של המכונית: בבקשה אל תעשו את זה, זה מסוכן ועלול לגרום לפגיעה חמורה בתאונה.

כולנו מכירים את המצב הזה שקיבלנו מדבקה מדליקה ברמזור, שקנינו סמל בצבע או שהבעלים הקודם של המכונית הדביק איזו ברכת הדרך מפלסטיק על ההגה ושכחנו לקלף אותה בגלל שאנחנו לא רוצים להרוס את הרכב וגם בגלל שאנחנו רוצים דרך צלחה, אבל מדבקות קשות וקישוטים שנהגים מצמידים לגלגל ההגה של המכונית הן סכנת חיים, כך מודיע ה-NHTSA, המכון האמריקאי לבטיחות בדרכים.

המדבקות האלה הן לא רק מדבקות פרסומת או תזכורת, גם מי שמדביק על ההגה שלו סמל שהוא לא מקורי, למשל סמל של יצרן הרכב אבל בציפוי של כרום או זהב כדי לגרום לרכב להיראות "יוקרתי" מסכן את חייו וגם מי שמדביק על ההגה "יהלומים" מפלסטיק.

לפי ה-NHTSA, כאשר מתרחשת תאונת דרכים, כרית האוויר נפתחת בעוצמה אדירה, ומה שאינו מקורי מהיצרן פשוט נורה לכיוון פרצופו של הנהג בעוצמה אדירה כשכרית האוויר נפתחת.

כדוגמה ה-NHTSA מביא מקרה שהתרחש לאחרונה, של נהג שהדביק סמל לא מקורי על ההגה של מכוניתו. כאשר הנהג היה בתאונה הסמל הלא מקורי התנפץ וחתיכה ממנו נתקעה בגרונו של הנהג. חתיכה נוספת נתקעה בפרצופו. וזו לא האזהרה הראשונה: בשנה שעברה נהג אמריקאי איבד את עינו אחרי שחתיכה של סמל לא מקורי שהיה מודבק על ההגה של מכוניתו עקרה את עינו בתאונה אחרי שכרית האוויר העיפה אותה לפרצופו.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום