בעקבות הסקר: ערוץ 14 מעורר סערה - "מטונף. תתנצל"

סקר יוצא דופן שהוצג בערוץ מוביל למתקפה חריפה ברשתות החברתיות, כאשר גם הפוליטיקאים יאיר לפיד ויאיר גולן מצטרפים

קובי עוזיאלי | תקשורת 29.5.2024 | 22:35

אראל סגל ושמעון ריקלין | צילום: צילום מסך מתוך ערוץ 14

סערה ברשתות החברתיות בעקבות אייטם ששודר הערב (רביעי) בתוכניתם של שמעון ריקלין ואראל סגל ב'ערוץ 14' שכותרתו על המסך היתה "האם עמדות פוליטיות מצילות חיים?".

"ללא בושה: סקר בערוץ 14 בדק את הסיכוי להינצל ב-7 באוקטובר לפי עמדה פוליטית". נכתב בציוץ חשבון ה-X הרשמי של 'ישראל היום'. הקטע מהשידור הובא גם במהדורה המרכזית של 'חדשות 12' ובו מראיינים את הפיזיקאי ד"ר ליעד לוי שמצא נתונים סטטיסטיים באשר לתושבי הקיבוצים, חטופי ונרצחי מתקפת החמאס.

המגיש אראל סגל ניסה להדוף את האשמות ולמזער את הנזקים והסביר: "ללא בושה: "ישראל היום" (העיתון שלי) כנראה לא צפה באייטם שלנו. זה לא סקר ולא מחקר של ערוץ 14. ראיינו את ד"ר ליעד לוי, פיזיקאי, שערך מחקר ומצא נתונים סטטיסטים מובהקים שדורשים בדיקה כדי ללמוד להבא. לעתיד. הסטרייפ אמנם לא מוצלח (הכותרת במסך) אבל מי שצפה או יצפה באייטם יראה את העיוות וההוצאה מהקשר. אני מזמין אתכם לצפות בקטע המלא". כך סגל.

הגרף שהוצג בערוץ 14 | צילום: צילום מסך

יו"ר מפלגת 'יש עתיד' יאיר לפיד הגיב ברשת וכתב: "כבר ראיתי סקרים דוחים ונוראים בחיי, אבל זה השיא".

יו"ר מפלגת 'העבודה', יאיר גולן תקף גם הוא ואמר: "בערוץ 14 סוחרים בדמם, בזמן שיקיריהם של הנרצחים עדיין מתאבלים על אובדן חייהם ו-125 חטופים וחטופות נמקים בשבי חמאס. אין תחתית ואין בושה למכונת הרעל".

בינתיים הרשת סוערת והמתקפה על ערוץ 14 נמשכת. פרשן 'חדשות 12' עמית סגל כתב: "מוזר שצריך לציין זאת, אבל אין כל קשר בין הצבעה בבחירות ובין הסיכויים להירצח בידי חיות אדם. למי שמציג את הנתונים כך אין ראש סטטיסטי ובעיקר - אין לב יהודי".

"יצורים מבחילים. הם לא האחים שלי", כתב הפרשן המשפטי של 'חדשות 13', אביעד גליקמן והוסיף בתגובה לאראל סגל: "איש מטונף. תתנצל. מפיץ שנאה ופייק בישראל."

בן כספית 'מעריב' הגיב וכתב: "כך נראית ירידה מהפסים. מישהו מממן את האשפה הזו".

כתב 'חדשות 12', מוחמד מג'אדלה תהה: "עאמר אבו סבילה, תושב אבו תלול שבנגב, נרצח ב-7 באוקטובר כשניסה להציל אם ושתי בנותיה בשדרות. באיזה מקום הוא בטבלת החרפה של ערוץ 14? בושה".

בחשבון הרשמי של 'ערוץ 14' ב-X העלו את הקטע המלא וכתבו: "זהירות פייק ניוז. בשעות האחרונות מופצת באופן מגמתי שקופית מתוך המחקר של הפיזיקאי ד"ר ליעד לוי, ששודר הערב בתוכנית "ריקלין סג"ל" בערוץ 14. אנו ממליצים לצפות בקטע המלא כדי לקבל את התמונה המלאה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום