נתניהו "מופתע ומאוכזב" מממשל ביידן שלא מטיל סנקציות על האג

נתניהו הופתע שהממשל האמריקאי מסרב להטיל סנקציות על האג. ראש הממשלה נפגש עם שגרירת ארה"ב באו"ם לשעבר ניקי היילי ואמר "הסנקציות על האג חשובות כל כך"

יענקי פרבר | מדיני 29.5.2024 | 21:50

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפיקוד צפון | צילום: מעיין טואף / לע״מ

ראש הממשלה נתניהו אמר כי הוא "מופתע ומאוכזב" מכך שממשל ביידן לא תומך בהטלת סנקציות על בית הדין בהאג שרוצה להוציא צו מעצר לראש הממשלה ולשר הביטחון.

אתמול נמסר מהבית הלבן כי הממשל ידחה את המהלך של הקונגרס בראשות הרפובליקנים נגד בבית הדין הבינלאומי לאחר שהתובע רוצה להוציא צווי מעצר לנתניהו, ולשר הביטחון יואב גלנט.

נתניהו אמר ל'פוליטיקו': "למען האמת אני מופתע ומאוכזב".

על רקע הדברים הללו ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום עם שגרירת ארה״ב באו״ם לשעבר ניקי היילי, בלשכת רה״מ בירושלים. ראש הממשלה הודה לשגרירה לשעבר היילי על תמיכתה רבת השנים במדינת ישראל ובמיוחד על התייצבותה בימים אלו.

רה״מ נתניהו אמר להיילי כי ישראל נחושה להשיג את כל מטרות המלחמה: ניצחון מוחלט על חמאס, החזרת כל החטופים והבטחה שעזה לא תהווה עוד איום על ישראל.

מדברי ראש הממשלה נתניהו בפתח הפגישה: ״אני רוצה שתדעי עד כמה אנחנו מעריכים את העובדה שאת עומדת לצידנו, כמו גם רוב העם האמריקאי - הם מבינים שאלה שרוצים להרוג אותנו, גם רוצים להרוג אתכם. אלה שצועקים "מוות לישראל" גם צועקים "מוות לאמריקה". לכן הניצחון שלנו הוא גם הניצחון שלכם. הדבר החשוב ביותר הוא לוודא שלחברות חופשיות, החל בישראל אבל גם ארה״ב וכל מי שנמצאת ביניהן, שיש להן את הזכות להגן את עצמן. ולכן הסנקציות האלה על ה- ICC חשובות כל כך. תודה לך".

השגרירה לשעבר ניקי היילי: "אני מגיעה לפה כדי שתדעו שרוב האמריקאים עומדים לצד ישראל, וב-7 באוקטובר האמריקאים התאבלו לצד הישראלים. ניצחון לישראל הוא ניצחון לאמריקה. ישראל נלחמת באויביה של אמריקה ואני אומר לך ולכולם בישראל: תנמיכו את רעשי הרקע, אתם יודעים מהי משימתכם. בואו נחזיר את החטופים הביתה, נביס את חמאס ונבטיח שלבנון תדע לא לנסות לעשות שום דבר. 

אנשים רבים לא יודעים שחיזבאללה תוקפת את ישראל כל יום - וזה לא מקובל. אם זה היה קורה לכל מדינה אחרת, היא לא הייתה עושה פחות ממה שעושה ישראל. ישראל ממשיכה לנהוג בזהירות לגבי חיו של כל אדם וכל מה שאתם עושים כדי להגן על חיי אדם, כך שאמריקה צריכה להמשיך להיות חזקה, אבל כל מדינה שהיא חופשית ומאמינה בדמוקרטיה צריכה לעמוד לצדכם".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום