עם עשרות טילי נ"ט: צה"ל חשף מנהרה, מטרים ממעבר רפיח

הושמד תוואי תת-קרקע משמעותי במזרח רפיח; לוחמי צוות הקרב של חטיבה 401 תחת אוגדה 162 השמידו תוואי תת קרקע באורך קילומטר וחצי עם עשרות טילי נ"ט ונשקים | הרמטכ"ל: "לפרק את חמאס לחלוטין זו משימה לאומית של מדינת ישראל"

צביקה סגל | חרבות ברזל 29.5.2024 | 20:48

פעילות הכוחות במרחב רפיח | צילום: דובר צה"ל

בשבועות האחרונים לוחמי צק״ח 401 בשיתוף יחידת יהל״ם ו-504 פועלים תחת אוגדה 162 במזרח רפיח שבדרום רצועת עזה במטרה לאתר תשתיות טרור ותוואי תת-קרקע. עד כה, במהלך פעילות הלוחמים חוסלו מחבלים רבים והושמדו עשרות תשתיות טרור של ארגון חמאס.

 

תוואי תת-קרקע המרכזי שאותר במזרח רפיח צילום: דובר צה"ל

בהכוונה מודיעינית הגיעו הכוחות לפיר מנהרה הנמצא במרחק 100 מטרים ממעבר רפיח, הפיר הוביל לתוואי תת-קרקעי ששימש את ארגון הטרור חמאס לביצוע התקפות ופעילות הגנה כנגד כוחותינו.

 

פעילות הכוחות צילום: דובר צה"ל

התוואי מתפצל למספר תוואים שונים ובעומקים שונים. כלל התוואי באורך של קילומטר וחצי והכיל מספר דלתות הדף. בפשיטה אותרו בתוכו אמצעי לחימה רבים, טילי נ״ט לטווח קצר, קלאצ׳ניקובים, מטענים ורימוני נפץ. התוואי מכיל בתוכו חלל שהייה, שירותים וחדרים נוספים. כלל התוואים והמתחמים הושמדו.

 

הרמטכ"ל עם הלוחמים ברפיח צילום: דובר צה"ל

בתוך כך הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי, קיים היום (רביעי) הערכת מצב וסיור במרחב רפיח שברצועת עזה עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, מפקד אוגדה 162, תת-אלוף איציק כהן ומפקדים נוספים.

הרמטכ"ל אמר ללוחמים: "תראו, אנחנו פה מכמה סיבות. אחד, זו החטיבה האחרונה שנשארה עם כל היכולות מלא, ולכן אנחנו רוצים לפרק את חטיבת רפיח. אבל אנחנו נעמיק את ההישג ואנחנו נביא את חמאס למקומות מאוד נמוכים זה דורש הרבה מאוד מקצועיות, זה דורש הרבה מאוד נחישות, זה דורש הרבה מאוד ערכיות, לדעת שלפרק את חמאס לחלוטין זו משימה לאומית של מדינת ישראל. אני מאוד מאוד מתרשם, יוצא מפה עם הרגשה שיש כאן עשייה מאוד מאוד מקצועית, מאוד איכותית יש כאן למידה, זה דבר מאוד מאוד חשוב. אתם מתקדמים, יש כאן הישגים מאוד גבוהים".

 

הרמטכ"ל ברפיח צילום: דובר צה"ל

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום